وردپرس به روزرسانی شد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، به روزرسانی نو ورد پرس معرفی گردید. و احتمالا قرار است این به روزرسانی از سوی کاربران با استقبال روبرو گردد. گرچه این یک پیشبینی ساده است، اما بعید به نظر نمی رسد.

وردپرس به روزرسانی شد

آخرین نسخه وردپرس که به افتخار Bebo Valdés، موزیسین کوبایی سبک جاز Bebo نام گذاری شده، دارای ویرایشگر تازهی به نام ادیتور گوتنبرگ است که هر بخش از محتوا را در بلوکی مجزا قرار می دهد. در این صورت تولیدکنندگان محتوا می توانند در خصوص محل قرارگیری محتوا و نحوه نمایش آن به بیننده تصمیم بگیرند.

این موضوع باعث خلق یک سیستم ویزی ویگ (WYSIWYG) بسیار انعطاف پذیر شده که کاربر در لحظه تایپ می تواند خروجی را در شکل و شمایل نهایی خود مشاهده کند. بعلاوه وردپرس اعلام نموده که اگر شما خواهان استفاده از HTML یا CSS باشید هم بلوک ها برایتان مشکل ساز نخواهند شد.

هر بلوک می تواند شامل پاراگراف ها، تصاویر، نقل قول ها، گالری های عکس، صدا، لیست ها، فایل های embed و ده ها صورت دیگر محتوا باشد. برای افرادی که مشغول طراحی سایت هستند هم امکان ساخت بلوک های قابل ویرایش فراهم شده تا در لحظه نیاز، بدون نیاز به بر هم زدن المان های ظاهری سایت قادر به اضافه کردن محتوای تازه باشند.

لازم به گفتن نیست که برخی کاربران وردپرس، از نسخه تازه با آغوش باز استقبال نخواهند کرد چرا که ممکن است پلاگین های قدیمی با نسخه 5.0 سازگاری نداشته باشند. اما با این وجود وردپرس تا دسامبر 2021 اجازه می دهد که به وسیله یک پلاگین، همچنان از ادیتور کلاسیک بهره ببرید.

از دیگر ویژگی های برجسته این نسخه می توان به سازگاری با PHP 7.3، پشتیبانی از جاوا اسکریپت i18n و تم تازه Twenty Nineteen اشاره نمود. وردپرس 5.0 که اوپن سورس و رایگان است را می توانید همین حالا از وبسایت وردپرس دریافت نمایید.

منبع: انتخاب

به "وردپرس به روزرسانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وردپرس به روزرسانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید