درباره تپه پالاتین رم چه می دانید؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، اگر برای سفر به ایتالیا مهیا می شوید و قصد دارید مکان های دیدنی این کشور زیبا را موردبررسی و بازدید قرار دهید به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا پایان بخوانید. در این مقاله قصد داریم به معرفی تپه پالاتین بپردازیم. این تپه تاریخی در شهر رم واقع شده است و یکی از هفت تپه تاریخی این شهر است.

درباره تپه پالاتین رم چه می دانید؟

می گویند منشأ افسانه خلقت رم تپه پالاتین است! این تپه در 40 متری درست بالای فروم رومی که خود در کنار کولوسئوم قرار گرفته است، یک موزه واقعی است که در فضای باز واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تپه پالاتین، از شما دعوت می کنیم که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تپه پالاتین در موقعیت مرکزی شهر رم را قرار گرفته است. این تپه یکی از قدیمی ترین بخش های شهر است و از قرن دهم قبل از میلاد آنجا بوده است. افسانه ها می گویند که در دامنه کوه پالاتین، غاری وجود داشت که گرگ مشهور اساطیر رمی دوقلوهای بنیان گذار شهر رم، رومولوس و رموس را در آن نگهداری می نموده است. از زمان های قدیم، تصویر دوقلوهایی که به وسیله یک گرگ شیر می خورد نماد شهر رم بوده است. این تصویر و رد پای این داستان را در همه جای شهر پیدا خواهید کرد.

برای چندین قرن، تپه پالاتین به وسیله جمعیت های زیادی اشغال شده است، همان طور که کاوش های اخیر نشان می دهد، افرادی در حدود 1000 سال قبل از میلاد در آنجا زندگی می کردند. پس ازآن این اشراف رومی بودند که خانه های خود را در آنجا می ساختند چراکه فریفته منظره استثنایی این تپه شده بودند. این اکتاو، پسرخوانده ژولیوس سزار و اولین امپراتور روم به نام آگوستوس بود که در سال 63 قبل از میلاد قصر امپراتوری خود را بر روی تپه پالاتین تپه تأسیس کرد.

در تپه پالاتین چه باید دید و چه باید کرد؟

توصیه می کنیم حتماً از تپه پالاتین (و بعلاوه فروم رومی و کولوسئوم که در نزدیکی این تپه قرار دارند) تماشا کنید زیرا این فرصتی است برای تماشا بقایای بسیاری از بناها و اقامتگاه های باشکوه روم باستان. نخبگان رومی قصرهای عظیمی را در طول قرن ها بر روی این کوه ساختند. علاوه بر این، کلمه پالاس به معنی قصر از کلمه پالاتین آمده است!

فضای آنجا منحصربه فرد است و وقتی این ویرانه ها را مشاهده کنید، می توانید اقامتگاه هایی را که در زمان روم باستان وجود داشته اند تصور کنید. پیاده روی در این تپه بسیار دلپذیر است چراکه در بعضی جاها با کاج های بزرگ در محوطه باعث ایجاد سایه شده اند و این به شما امکان می دهد به راحتی و بدون مزاحمت آفتاب سوزان در میان بقای بناهای تاریخی این تپه قدم بزنید. بعلاوه در طول مسیر، منظره های بسیار زیبایی وجود دارد. فرصتی برای گرفتن عکس های زیبا از فروم رومی برای شما فراهم است.

به نظر می رسد بازدید از تپه پالاتین برای اولین اقامت در رم لازم است. سؤال اینجاست که چه چیزی بیش از همه در بازدید از این سایت تاریخی هیجان انگیز است؟ این موضوع که شما در یک موزه در فضای باز در دل طبیعت در قلب شهر قدم می زنید

نقاط تماشای تپه پالاتین چیست؟

اگر می خواهید قبل از بازدید از تپه پالاتین در خصوص چیزهایی که می توانید ببینید بیشتر بدانید، در ادامه مطالب جالبی را خواهید دانست.

Domus Flavia : در سال 81 قبل از میلاد ساخته شده است. پس از میلاد، Domus Flavia محل اقامت امپراتور دومیتیان بود. تنها چند قسمت از این بنا به جای مانده که در دسترس عموم است، اما همین بقای جزئی یکی از فوق العاده ترین بناهای تاریخی برای بازدید است!

ورزشگاه دومیتیان: معماری این بنا نوعی از یک سیرک رومی بوده است. هنوز اطلاعاتی از این که این ورزشگاه دقیقاً برای چه منظوری استفاده می شده در دسترس نیست. آیا محلی برای مسابقه بوده یا یک مکان آرامش بخش؟ کسی هنوز نمی داند. این به شما بستگی دارد که تصور کنید و اجازه دهید یک بار در جو این ورزشگاه قرار بگیرید و گذشته را تصور کنید.

باغ های فارنزه: آنها اولین باغ های گیاه شناسی بودند که در اروپا پدید آمدند. در قرن شانزدهم، بوته های رز و کاج های چتری روی خرابه های کاخ تیبریوس کاشته شدند. در آن موقع، این باغ ها مکانی منحصربه فرد بودند که افراد بسیاری مشتاق بازدید از آن بودند.

موزه پالاتین: با بازدید از تپه پالاتین گنجینه های کشف شده در حین کاوش های باستان شناسی در سایت تپه پالاتین را مشاهده خواهید کرد، مجسمه ها، گلدان ها، نقاشی های دیواری و بعلاوه موزاییک ها و مصنوعاتی را خواهید دید که متعلق به امپراتوران خاصی از روم بوده است.

خانه آگوستوس: همان طور که قبلاً در این مقاله ذکر شد، آگوستوس نام مستعار اکتاو در زمان امپراتور روم بود. اگر فرصتی برای بازدید از این خانه داشته باشید، متوجه می شوید که بعضی از قسمت های آن امروزه نیز به خوبی حفظ شده اند.

ویلا لیوی: محل سکونت سابق همسر امپراتور آگوستوس، این ویلا امروزه به زیبایی تزئین شده و دارای نقاشی های دیواری و موزاییک از کف تا سقف است.

چه زمانی از روز برای بازدید از تپه پالاتین؟

برترین زمان برای بازدید از تپه پالاتین صبح زود یا بعدازظهر است. یک نیم روز کوتاه برای بازدید از تپه پالاتین و فروم رومی و نیم روز دیگر برای بازدید از کولوسئوم کافی است.

منبع: گردشبان

به "درباره تپه پالاتین رم چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره تپه پالاتین رم چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید