هشدار آبگرفتگی معابر در بعضی استان ها، آسمان تهران بارانی می گردد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، نقشینه گفت: امروز در بعضی استان های کشور به سبب شدت بارش احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب سطح رودخانه ها وجود دارد .

هشدار آبگرفتگی معابر در بعضی استان ها، آسمان تهران بارانی می گردد

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین شرایط آب و هوای کشور اظهار کرد: طی امروز و فردا در مناطقی از استان های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، شمال شرق استان های قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و دامنه های زاگرس مرکزی افزایش ابر،رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی کرمان و نیمه شرقی خراسان رضوی بارش خواهیم داشت که گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.

نقشینه ادامه داد: روز دوشنبه در بعضی نقاط شمال غرب، سواحل شرقی خزر، شمال شرق، ارتفاعات البرز و سه شنبه در استان های واقع در نوار شمالی و زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده با فعالیت سامانه بارشی در استان ناپایداری جوی ادامه دارد، بیان نمود: در بعضی ساعات بعدازظهر آدینه، شنبه و یکشنبه برای بخش های شمالی و غربی استان تهران رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ خواهیم داشت.

به گفته نقشینه، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه آسمان تهران نیمه ابری و در بعضی ساعات احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دمای امروز مهرآباد را 23 درجه سانتی گراد، شنبه 25 درجه سانتی گراد و یکشنبه 22 درجه سانتی گراد گفت و گفت: کمینه دمای فردا صبح مهرآباد14 درجه سانتی گراد و شمیرانات 9 درجه سانتی گراد است.

نقشینه نسبت به آبگرفتگی معابر و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها هشدار داد و گفت: امروز در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی به سبب شدت بارش ها احتمال آب گرفتگی معابر، سیلاب و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، شمال استان قزوین، البرز و تهران و روز یکشنبه در شمال آذربایجان غربی و شرقی، غرب مازندران، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد،چهار محال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان و شمال فارس احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب سطح رودخانه ها وجود دارد، به همین خاطر به افراد توصیه می گردد که در کنار رودخانه و آبراهه ها قرار نگیرند.

نقشینه در سرانجام توضیح داد: با توجه به آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب سطح رودخانه ها از مسئولان مدیریت سدها تقاضا داریم که آب پشت سدها را به دلیل افزایش ورودی آب سدها مدیریت نمایند و همیشه شهرداری به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی در مورد سیلاب و آبگرفتگی معابر تمهیدات لازم را انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار آبگرفتگی معابر در بعضی استان ها، آسمان تهران بارانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آبگرفتگی معابر در بعضی استان ها، آسمان تهران بارانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید