بارش باران و احتمال سیلاب در 3 استان ، خیزش گرد و خاک در بعضی منطقه ها ایران

به گزارش وبلاگ ساعتچی، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان و دو استان دیگر فعال می گردد و بر اثر بارش باران در سه استان احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها وجود دارد.

بارش باران و احتمال سیلاب در 3 استان ، خیزش گرد و خاک در بعضی منطقه ها ایران

به گزارش وبلاگ ساعتچی آنلاین، امروز (سه شنبه) در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و فردا (چهارشنبه) در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال و غرب هرمزگان و جنوب فارس رگباری باران پیش بینی می گردد که احتمال صاعقه، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب به شکل محلی و محدود، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، شکستن درختان کهن سال، سقوط اشیا از ارتفاعات و تاخیر در پروازها بر اثر این سامانه بارشی وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل ها توصیه نموده است.

امروز (سه شنبه) در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شرق کرمان، خراسان جنوبی، شرق سمنان، جنوب تهران، ایلام و غرب استان های خوزستان و لرستان وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه (فردا) نیز برای شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خوزستان، ایلام و جنوب کرمان وزش باد شدید موقتی و خیزش و نفوذ گردوخاک پیش بینی شده است.

بر اثر وزش باد شدید موقتی طی امروز و فردا در منطقه ها مورد اشاره احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، سقوط اشیا از ارتفاعات، خسارت به سازه های موقت و شکستن درختان کهن سال، اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار وجود دارد که به عدم حضور افراد در فضای باز، به ویژه اشخاص آسیب پذیر، پایش شاخص آلودگی به وسیله دستگاه های ذی ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان ها نیمه کاره و استحکام سازه های موقت توصیه شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "بارش باران و احتمال سیلاب در 3 استان ، خیزش گرد و خاک در بعضی منطقه ها ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و احتمال سیلاب در 3 استان ، خیزش گرد و خاک در بعضی منطقه ها ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید