ناپدید شدن جنازه مسافران تایتانیک، چرا تا به حال بقایای هیچ انسانی داخل کشتی پیدا نشده؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، یورونیوز نوشت: هر چند حدود 111 سال از غرق شدن تایتانیک می گذرد اما بسیاری نام این کشتی و حادثه تراژدیکی که برای آن رخ داد را فراموش نکرده اند و همچنان درباره حواشی آن کنجکاو هستند.

ناپدید شدن جنازه مسافران تایتانیک، چرا تا به حال بقایای هیچ انسانی داخل کشتی پیدا نشده؟

با گذشت بیش از یک قرن از غرق شدن کشتی تایتانیک همچنان از گوشه و کنار اخبار و شایعات تازه ای درباره آن شنیده می گردد. اخیرا نیز در شبکه های اجتماعی، بحث هایی درباره بقایای انسانی به جای مانده اطراف لاشه این کشتی مطرح شده است.

علیرغم کاوش های متعدد در لاشه این کشتی از زمان کشف مجدد آن در سپتامبر 1985 میلادی، هیچ بقایای انسانی در آن پیدا نشده است.

  • کار گذاشتن دوربین شفاف و پنهان درون شیشه!

جیمز کامرون، کارگردان فیلم تایتانیک که برای ساخت این فیلم و آنالیز لاشه کشتی 33 بار به اعماق اقیانوس غواصی نموده است، در سال 2012 به نیویورک تایمز گفت :ما لباس ها و کفش هایی دیدیم که نشان می دهد آن جا جسدی وجود داشته است، اما ما هرگز بقایای جسد انسانی را ندیدیم.

این سخنان باعث شده است که نظریه پردازان تئوری توطئه ماهیت این حادثه را زیر سوال ببرند.

با این حال دلایل زیادی می تواند برای ناپدید شدن بقایای انسانی در نزدیکی لاشه کشتی تایتانیک وجود داشته باشد.

بعضی از کارشناسان می گویند محتمل است طوفان پس از غرق شدن به سرعت اجساد را از محل لاشه کشتی دور نموده باشد و جریان های اقیانوسی نیز این اجساد را در طی یک قرن دورتر نموده باشد.

اجساد محبوس شده در لاشه کشتی نیز احتمالا به وسیله موجودات دریایی از جمله ماهی ها خورده شده باشند.

با این حال بعضی با اشاره به پیدا شدن استخوان های انسانی در اطراف بعضی کشتی های غرق شده قدیمی تر از تایتانیک، این سوال را مطرح می نمایند که چطور استخوان هیچ انسانی در اطراف این کشتی یافت نشده است؟

رابرت بالارد، کاوشگر اعماق دریا، می گوید که لاشه کشتی تایتانیک در عمق موازنه کربنات کلسیم قرار گرفته است. بنابراین استخوان ها در این عمق از اقیانوس حل می شوند.

کشتی مسافربری اقیانوس پیمای آر.ام.اس تایتانیک در روز 15 آوریل 1912 در اولین سفر خود، پس از برخورد با کوه یخ در اقیانوس اطلس شمالی غرق شد و بیش از 1500 نفر از 2240 مسافر و خدمه کشتی جان خود را در این فاجعه از دست دادند.

بقایای این کشتی اکنون در عمق حدود 3.8 کیلومتری اقیانوس اطلس و حدود 640 کیلومتری جنوب شرقی ساحل نیوفاوندلند قرار گرفته است.

  • فراوری وانت ال90 در قاره آمریکا/ تولد دوباره وانت ایران خودرو آن سوی جهان/ عکس

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ناپدید شدن جنازه مسافران تایتانیک، چرا تا به حال بقایای هیچ انسانی داخل کشتی پیدا نشده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناپدید شدن جنازه مسافران تایتانیک، چرا تا به حال بقایای هیچ انسانی داخل کشتی پیدا نشده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید