موتورسیکلت های سبک وزنی که هر موتورسواری آرزوی آن ها را دارد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: انسان وسیله های نقلیه زیادی را اختراع نموده که هر کدام از آن ها جذابیت خاصی و دارند و امکانات مختلفی را نیز در اختیار بشر قرار می دهند، اما انصافاً باید گفت در میان تمام این وسیله های نقلیه داستان موتورسیکلت فرق می نماید و لذت موتورسواری را نمی توان با هیچ وسیله نقلیه دیگری مقایسه کرد.

موتورسیکلت های سبک وزنی که هر موتورسواری آرزوی آن ها را دارد

خوشبختانه صنعت ساخت موتورسیکلت نیز همانند دیگر صنایع پیشرفت بسیار چشمگیری داشته و این روز ها موتورسیکلت های سریع و چابکی را سراغ داریم که وزن بسیار کمی هم دارند و به لطف این وزن کم به راحتی می توان در جاده با آن ها مانور داد. به همین دلیل در ادامه می خواهیم با هم نگاهی به موتورسیکلت های سبک وزن و چابکی داشته باشیم که هر موتورسواری آرزوی آن ها را دارد.

هوندا سی. بی. 300. آر مدل 2019

بسیاری از ما ایرانی ها هوندا را با موتورسیکلت های این برند می شناسیم و با برند ژاپنی طرف هستیم که ید طولایی در ساخت موتورسیکلت دارد. از هواداران موتور های هوندا باشید احتمالاً موتورسیکلت مدل سی. بی. 300. اف (CB300F) هوندا را می شناسید و به خوبی می دانید که این مدل یکی از بهترین موتورسیکلت های هوندا به حساب می آید.

هوندا دستی به سر مدل 2019 این موتورسیکلت کشیده و آن را با مدل سی. بی. 300. آر روانه بازار نموده است. این موتورسیکلت به لحاظ فنی و زیباشناختی دستخوش تغییرات مختلفی شده و نسبت به مدل قبلی به مقدار محسوسی وزن کم نموده است.

هوندا سی. بی. 300. آر نسبت به موتورسیکلت های همرده خود بسیار سبک وزن است و تنها 141 کیلوگرم وزن دارد. این امر باعث شده تا سی. بی. 300. آر به یکی از سبک وزن ترین و چابک ترین موتورسیکلت های سال 2019 تبدیل گردد.

زیرو اس مدل 2019

فاکتور های مهمی برای خرید یک موتورسیکلت وجود دارد که یکی از مهم ترین این فاکتور ها قیمت است، اینجا است که برند موتورسیکلت سازی زیرو (Zero)، موتورسیکلت زیرو اس مدل 2019 را برای مشتریانی که به دنبال موتورسیکلتی چابک و سبک و البته ارزان قیمت می گردند راهی بازار نموده است.

موتورسیکلت زیرو اس مدل 2019 نزدیک به 140 کیلوگرم وزن دارد و برای عاشقان موتورسیکلت های الکتریکی که نمی خواهند هزینه زیادی انجام دهند بهترین گزینه است. این موتورسیکلت در بازار های جهانی با قیمتی معادل 10،995 دلار عرضه شده است و با موتورسیکلتی طرف هستیم که مانور خوبی در خیابان های شلوغ و پرترافیک دارد. این موتورسیکلت از انرژی الکتریکی بهره می گیرد و با یک بار شارژ به راحتی مسافتی نزدیک به 100 کیلومتر را طی می نماید و با استفاده از یک باتری بزرگ تر تا 200 کیلومتر را در یک بار شارژ می پیماید، ناگفته نماند که باتری بزرگ تر به میزان 43 کیلوگرم وزن بیشتری به این موتورسیکلت اضافه می نماید.

کاواساکی نینجا 400 مدل 2019

کاواساکی نیز یکی دیگر از برند های معتبر ژاپنی است که موتورسیکلت های این برند برای ایرانی ها شناخته شده است و چه بسا که شما هم خاطره های خوشی از مدل های موتورسیکلت های قدیمی کاواساکی داشته باشید.

کاواساکی نینجا 400 مدل 2019 در واقع نسخه جدید و دوباره طراحی شده کاواساکی نینجا 300 است و همان گونه که انتظار می رفت در این مدل جدید، کاواساکی نینجا 400 وزن کم نموده و مدل ای. بی. اس این موتورسیکلت تنها 166 کیلوگرم وزن دارد. این موتورسیکلت به لطف وزن کمی که دارد از کنترل بسیار خوبی برخوردار است و کاواساکی در کنار مدل نینجا 400، مدل نینجا زد.400 را نیز عرضه نموده است. مدل زد این موتورسیکلت 165 کیلوگرم وزن دارد و به لحاظ طراحی ظاهری برابهت تر دارد.

هسکوارنا ویتپیلن 401 مدل 2019

تا این قسمت از فهرست بهترین موتورسیکلت های چابک و سبک سال 2019 به برند هایی اشاره کردیم که مطمئن هستیم نام آن ها به گوش شما خورده است، اما در این قسمت برای شما از یکی از بهترین موتورسیکلت های برند هسکوارنا می خواهیم بگوییم که محتمل است نام این برند را نشنیده باشید. جالب است بدانید برند هسکوارنا (Husqvarna)، یک برند سوئدی است که ید طولایی در ساخت موتورسیکلت و سایر ابزارآلات صنعتی دارد.

هسکوارنا در چند سال گذشته موتورسیکلت های بسیار معروف و خوش ساختی را روانه بازار نموده است و موتورسیکلت هسکوارنا ویتپیلن 401 مدل 2019 یکی از جدیدترین و سبک ترین موتورسیکلت های این برند به حساب می آید. مدل پایه این موتورسیکلت تنها 147 کیلوگرم وزن دارد و دیگر مدل های این موتورسیکلت نیز در گروه موتور های سبک وزن قرار می گیرند.

هسکوارنا ویتپیلن 401 مدل 2019، به لحاظ زیباشناختی، طراحی عجیب و جالبی دارد و در نگاه اول تعیین نمی گردد که با یک موتورسیکلت سبک و چابک طرف هستیم، اما گفته می گردد همین طراحی عجیب و جالب باعث شده تا این موتورسیکلت مانور خوبی در جاده ها داشته باشد.

بی. ام. و. جی 310 جی اس مدل 2019

برند آلمانی بی. ام. و، موتورسیکلت های بسیار شیک و سریعی دارد، اما بیشتر موتورسیکلت های این برند به لحاظ وزن، سنگین و بزرگ طراحی شده اند. به همین دلیل بی. ام؛ و برای اینکه دل هوادارانی که به دنبال موتورسیکلت های کم وزن می گردند را بدست آورد، موتورسیکلت بی. ام؛ و جی 310 جی اس را عرضه نموده است.

این موتورسیکلت نزدیک به 170 کیلوگرم وزن دارد، اما این وزن کم باعث نشده تا امکانات بی. ام؛ و جی 310 جی اس کمتر گردد و به لحاظ فنی این موتورسیکلت به راحتی توان رقابت با موتوسیکلت های اف 850 جی. س و آر 1250 جی. اس را دارد. این موتورسیکلت سبک وزن بی. ام؛ و به پیشرانه ای با 34 اسب بخار مجهز است و به سرعتی نزدیک به 150 کیلومتر در ساعت دست پیدا می نماید.

یاما ها ام. تی 07 مدل 2019

موتورسیکلت های یاما ها در گذشته برو و بیایی در ایران داشتند و این موتورسیکلت ها هنوز هم در تمام جهان به عنوان بهترین موتور ها شناخته می شوند. با این حساب اگر به برند موتورسیکلت سازی یاما ها علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می دانید که این برند موتور های بسیار زیبا و پرقدرتی فراوری می نماید، اما بیشتر این موتورسیکلت ها وزن زیادی دارند.

این امر باعث شد تا شاهد فراوری یاما ها ام. تی 07 باشیم، این موتورسیکلت در واقع همان مدل یاما ها اف. زد. 07 است که یاما ها دستی به سر و روی مدل جدید آن کشیده و در مدل های ام. تی 07، ام. تی 09 و ام. تی 10 راهی بازار شده است. این موتورسیکلت به رغم وزن کمی که دارد، از سرعت بسیار خوبی برخوردار است و به راحتی به سرعتی معادل 210 کیلومتر در ساعت دست پیدا می نماید.

یاما ها ام. تی 07 از پیشرانه ای با ظرفیت 689 سی. سی بهره می گیرد و توانسته است نقد های خوبی از منتقدان صنعت موتورسیکلت سازی دریافت کند.

هوندا رِبل 500 مدل 2019

تجربه نشان داده است زین موتورسیکلت به هر اندازه که بزرگ تر باشد، به همان اندازه نیز موتورسیکلت سوار در مسافت های طولانی، سواری راحت تری را تجربه خواهد نمود، اما از طرف دیگر بیشتر موتورسیکلت هایی که زین بزرگ و راحتی دارند، سنگین وزن نیز هستند. خوشبختانه هوندا با معرفی موتورسیکلت رِبل 500 مدل 2019 توانسته است ثابت کند که راحتی موتورسیکلت سواران را در نظر دارد و با موتورسیکلتی طرف هستیم که نه تنها وزن مناسبی دارد، بلکه سواری راحتی را نیز در اختیار موتورسیکلت سوار قرار می دهد.

جالب اینجاست هوندا مدل رِبل را در دو نوع ربل 500 و ربل 300 عرضه نموده و مدل ربل 300 این موتورسیکلت وزن کمتری نیز دارد. هوندا ربل 500 نزدیک به 185 کیلوگرم وزن دارد و برای موتورسیکلت سوارانی که به دنبال موتورسیکلتی کم وزن و راحت می گردند گزینه بسیار مناسبی است.

دوکاتی اسکرامبلر آیکون مدل 2019

امکان ندارد جایی به فهرست بهترین موتورسیکلت های جهان اشاره گردد و در این فهرست نامی از موتورسیکلت های دوکاتی نباشد. انصافاً هم باید گفت این همه تعریف و تمجید از موتور های دوکاتی بی دلیل نیست و با یکی از بهترین برند های موتورسیکلت ساز در جهان طرف هستیم. اما همان گونه که در جریان هستید دوکاتی یکی از گران ترین برند های موتورسیکلت است.

دوکاتی برای اینکه در مقابل سایر رقبا حرف هایی برای گفتن داشته باشد، موتورسیکلت دوکاتی اسکرامبلر آیکون مدل 2019 را راهی بازار کرد. این موتورسیکلت نسبت به دیگر محصولات دوکاتی قیمت منصفانه تری دارد و گزینه خوبی برای موتورسواری در خیابان های شهری و جاده های بیرون از شهر است.

دوکاتی اسکرامبلر آیکون به لحاظ سرعت نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و از پیشرانه ای با ظرفیت 803 سی. سی بهره می گیرد. جالب اینجاست که این پیشرانه در موتورسیکلتی تعبیه شده که تنها 189 کیلوگرم وزن دارد.

رویال انفیلد کلاسیک 500 مدل 2019

طراحی موتورسیکلت از آن دسته بحث هایی است که همواره نظر کارشناسان این صنعت را به خود جلب نموده است، دلیل این امر نیز کاملاً تعیین است چرا که بسیاری بر این باور هستند موتورسیکلت های قدیمی طراحی جذاب تری نسبت به مدل های جدید و امروزی دارند. این عده افراد که تعداد آن ها نیز کم نیست در حال حاضر گزینه های زیادی برای خرید پیش رو ندارند چرا که بیشتر موتورسیکلت های جدید از طراحی امروزی بهره می برند.

به همین دلیل برند رویال انفیلد موتورسیکلت انفیلد کلاسیک 500 را عرضه نموده است، این موتورسیکلت دقیقاً همان چیزی است که علاقه مندان به طراحی های موتور های قدیمی را راضی نگه می دارد. رویال انفیلد کلاسیک 500 به لحاظ وزن نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و برخلاف موتورسیکلت های قدیمی که وزن زیادی داشتند، یک موتورسیکلت سبک وزن است که نزدیک به 200 کیلوگرم وزن دارد.

اگر از هواداران دوآتشه موتورسیکلت باشید احتمالاً برند رویال انفلید را می شناسید، جالب است بدانید رویال انفلید یک شرکت فراوری کننده موتورسیکلت هندی است که یکی از قدیمی ترین سازنده های موتورسیکلت در جهان به حساب می آید و به همین دلیل نیز رویال انفیلد کلاسیک 500 قیمت مناسبی دارد و در بازا های جهانی با مبلغی نزدیک به 5،599 دلار معامله می گردد.

سوزوکی اس. وی 650 مدل 2019

نقد های زیادی به واحد موتورسیکلت سازی برند سوزوکی وارد شده و هواداران از طراحی و عملکرد موتورسیکلت های این برند گله مند هستند. از طرف دیگر بیشتر موتورسیکلت های این برند به لحاظ سبک بودن نیز حرف های زیادی برای گفتن ندارند، اما داستان سوزوکی اس. وی 650 با سایر موتورسیکلت های این برند فرق می نماید و با موتورسیکلتی طرف هستیم که ممکن است سبک ترین موتورسیکلت این فهرست نباشد، اما باز هم مدل جدید سوزوکی اس. وی 650 را نباید دست کم گرفت.

سوزوکی اس. وی 650 نزدیک به 200 کیلوگرم وزن دارد، اما این وزن زیاد، جلوی سرعت و چابکی این موتورسیکلت را نگرفته و با یکی از خوش مانورترین موتورسیکلت های سوزوکی طرف هستیم. در کنار این موارد، این موتورسیکلت نسبت به سایر محصولات همرده اش قیمت مناسبی هم دارد و این قضیه را نیز می توان یکی دیگر از دلایل محبوبیت سوزوکی اس. وی 650 دانست.

در این قسمت به انتها فهرست موتورسیکلت های سبک وزن و چابکی رسیدیم که هر موتورسواری آرزوی آن ها را دارد، در انتها پیشنهاد می کنیم اگر شما هم از آن دسته علاقه مندان دوآتشه موتورسیکلت هستید و خبر های جدیدترین موتورسیکلت های روز جهان را دنبال می کنید و اطلاعات خوبی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات این اطلاعات را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: rideapart

منبع: برترین ها

به "موتورسیکلت های سبک وزنی که هر موتورسواری آرزوی آن ها را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورسیکلت های سبک وزنی که هر موتورسواری آرزوی آن ها را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید