معرفی 12 استارتاپ رونمایی شده سامسونگ در CES 2023

به گزارش وبلاگ ساعتچی، متاورس، هوش مصنوعی و روبات ها

شرکت سامسونگ الکترونیکس در رویداد CES 2023 تازهترین استارتاپ های پیشرفته مرکز C-Lab را معرفی کرد. در طی برگزاری این رویداد، 12 پروژه تازه مرکز نوآوری C-Lab سامسونگ شامل چهار استارتاپ بخش C-Lab Inside و هشت استارتاپ رشد یافته در بخش C-Lab Outside رونمایی شدند.

معرفی 12 استارتاپ رونمایی شده سامسونگ در CES 2023

C-Lab، مرکز نوآوری سامسونگ است که در آن ضمن تشویق فرهنگ خلاق سازمانی، ایده های نوآورانه کارمندان دریافت و حمایت می گردد. C-Lab Inside یکی از دو بخش اصلی مرکز نوآوری C-Lab است که از سال 2012 به منظور تبدیل ایده های نوآورانه کارمندان سامسونگ به کسب وکارهای تازه راه اندازی شده است. C-Lab Outside یکی دیگر از بخش های مرکز نوآوری سامسونگ است که در اکتبر 2018 راه اندازی شد و به عنوان برنامه شتابدهی استارتاپ ها در زیست بوم استارتاپی کره جنوبی فعالیت می نماید.

پروژه های C-Lab Inside : متاورس و سبک زندگی کارمندان سامسونگ

سامسونگ پیش از معرفی استارتاپ های C-Lab Inside در نمایشگاه CES، این پروژه ها را از نظر نوآوری، قابلیت پذیرش در بازار و کاربردی بودن مورد ارزیابی و آنالیز قرار می دهد. سامسونگ در CES 2023 چهار استارتاپ برتر این بخش را معرفی کرد که عبارتند از :

  • Meta-Running : یک پلتفرم متاورس برای یادگیری فرم صحیح دویدن

یک پلتفرم تمرینی در متاورس است که به کاربران یاری می نماید تا در شرایط مناسب بدوند. این پلتفرم موقعیت دویدن کاربر را در زمان واقعی در کنار فیلم هایی از یک دونده حرفه ای که به روش صحیح می دود، نمایش می دهد و به کاهش آسیب کاربران یاری می نماید.

  • Polkamix : پلتفرم متاورس برای تجربه کامل یک کنسرت تعاملی

پلتفرم Polkamix امکانی را فراهم می نماید تا شما بتوانید همزمان با اینکه در خانه خود نشسته اید، از شور و هیجان حضور در کنسرت های موسیقی لذت ببرید.

  • Soom : مدیتیشن در شکلی تازه با امکان بازخورد آنی

با این نوآوری، کاربران علاقه مند به مراقبه و مدیتیشن، فضای تازهی را تجربه می نمایند که می توانند از بازخورد آنی بهره ببرند.

  • Falette : یک تحول دیجیتال سه بعدی در محصولات خانگی پارچه ای

یک سرویس داخلی که تصاویر سه بعدی از محصولات پارچه ای (بالش، رومیزی و…) را در اختیار کاربران قرار می دهد و به آنها یاری می نماید تا در هنگام خرید، برترین گزینه موجود را انتخاب نمایند.

استارتاپ های C-Lab Outside : ربات ها و هوش مصنوعی

C-Lab Outside که در اکتبر 2018 ایجاد شد، یک برنامه شتاب دهنده استارتاپی است که برای تقویت زیست بوم استارتاپی در کره راه اندازی شده است. به استارت آپ هایی که در برنامه C-Lab Outside ثبت نام نموده اند، فضای کاری اداری، مشاوره تخصصی از کارمندان سامسونگ در زمینه های مالی و بازاریابی دیجیتال ارائه می گردد. حمایت های بیشتر شامل شراکت بالقوه شرکت سامسونگ و فرصت هایی برای حضور در نمایشگاه های تأثیرگذار فناوری اطلاعات مانند CES و KES (نمایشگاه الکترونیک کره) است.

سامسونگ از میان استارتاپ های رشد یافته در بخش C-Lab Outside، این پروژه ها را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد :

  • Ndotlight: راه حلی مجذوب کننده برای طراحی سه بعدی مبتنی بر وب
  • Neubility: سرویس تحویل بسته به وسیله روبات های خودران
  • 40FY: پلتفرم مراقبت از سلامت روان دیجیتال از معاینه تا درمان
  • Cellico: چشم مصنوعی میکروبیونیک برای بیماران مبتلا به بیماری شبکیه
  • Plask: یک ابزار ضبط حرکت و ویرایش انیمیشن مبتنی بر هوش مصنوعی
  • Wrtn Technologies: آموزش نوشتن و خدمات ایجاد محتوا با استفاده از هوش مصنوعی
  • Catius: ابزار هوش مصنوعی برای افزایش مهارت های زبانی بچه ها
  • Erangtek: ابزار تازه اینترنت اشیا برای بهبود کیفیت تماس کاربران خانگی

سامسونگ به هدف خود در توسعه 500 استارتاپ و پروژه در طول پنج سال دست یافته است

در سال 2018، سامسونگ اظهار داشت که 300 استارتاپ کره ای را به وسیله C-Lab Outside و 200 پروژه را به وسیله C-Lab Inside در یک دوره پنج ساله رشد خواهد داد. این شرکت تا به امروز در مجموع 506 استارتاپ و پروژه (304 از C-Lab Outside و 202 از C-Lab Inside) را توسعه داده است.

سامسونگ اخیرا Family C-Lab را هم به زیست بوم استارتاپی خود اضافه نموده است. این بستر تازه، یک شبکه حرفه ای منحصربه فرد است که به وسیله آن، استارتاپ هایی که کارشان در این مجموعه تمام شده، می توانند حتی پس از فراغت از C-Lab Outside یا جدا شدن از C-Lab به همکاری با سامسونگ ادامه دهند. سامسونگ بعلاوه با راه اندازی کمیته C-Lab Scale-Up میخواهد به تدریج مشارکت و سرمایه گذاری ها را برای خانواده C-Lab در آینده توسعه دهد.

منبع: فوت و فن

به "معرفی 12 استارتاپ رونمایی شده سامسونگ در CES 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 12 استارتاپ رونمایی شده سامسونگ در CES 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید