معرفی حیوانات رو به انقراضی که طعمه شکارچیان بودند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، گرگ خاکستری شمالی

محققان و دوستداران حیوانات زمانی که یک گرگ خاکستری در حوالی ناحیه گرند کنیون آمریکا مشاهده شد بسیار خشنود شدند. از آخرین باری که این حیوان در این نواحی دیده شد نزدیک به 75 سال می گذشت. چند روز بعد، ظاهراً به ضرب گلوله یک شکارچی که گرگ را با یک کایوتی اشتباه گرفته بود کشته شد. دانشمندان هنوز منتظر نتایج تست DNA برای تایید هویت گرگ مورد نظر هستند.

معرفی حیوانات رو به انقراضی که طعمه شکارچیان بودند

آک بزرگ

آک بزرگ، پرنده ای بی پرواز بود که به پنگوئن لاغر شباهت داشت. این پرندگان، در منطقه ها مختلفی از جمله کانادا، ایسلند، اسکاندیناوی، گرین لند و جزایر بریتانیا زندگی می کردند. در تمام این کشورها تا مرز انقراض شکار شدند و تنها جمعیت کوچکی از آنان باقی ماند. گروهی از دریانوردان، در سال 1840 میلادی، در جزیره ای ، به یکی از این برندگان روبرو شده و آن را با خود به کشتی آوردند. البته، در طی راستا، آک را مقصر وقوع طوفانی که در راهشان بود دانسته و سنگسارش کردند. این آخرین آک دیده شده در جزایر بریتانیا بود. گروهی ماهیگیر، حدود 4 سال بعد، آخرین دسته شناخته شده از این برندگان را شکار کردند. آخرین قرانی این گونه جانوری، تخم آکی بود که زیر چکمه ماهیگیران خرد شد.

گاوگوزن آفریقایی

گاوگوزن آفریقایی که زمانی در سرتاسر آفریقای شمالی و خاورمیانه یافت می شد، گونه ای گوزن بود، که در میان شکارچیان اروپایی از ارزش زیادی برخوردار بود. آخرین عضو از این گونه جانوری بین سالهای 1945 تا 1954 میلادی در آفریقا کشته شد.

پلنگ زنزبار

پلنگ زنزبار، بخاطر ظاهر متفاوت و خاصش، موجب وحشت بومیانی می شد که در منطقه زنزبار، در تانزانیا زندگی می کردند. بومیان این منطقه گمان می کردند، جادوگران از گربه های وحشی در نازل کردن بلا و مصیبت استفاده می برند. متعاقباً این حیوان تا اواسط دهه نود میلادی، تا سر حد انقراض کامل شکار شد.

ببر تاسمانی

بخاطر شکار بی رویه، دیگر اثری از این کیسه دار مدرن دیده نمیشود. آخرین حیوان شناخته شده از این گونه جانوری را کشاورزی به نام ، ویلف بتی، شدیداً تبلیغاتی و عمومی کشته شد. این حیوان عموماً به وسیله کشاورزان به طور دسته جمعی شکار می شدند زیرا گمان میرفت این حیوان به گوسفندان حمله میکرد.

گرگ جزیره فالکلند

گرگ جزیره فالکلند در سال 1876، بعد از اینکه سالها هدف شکارچیان و ساکنان جزیره نهاده شد خاتمه منقرض شد. شکارچیان از گلوله یا سم برای کشتن این حیوانات استفاده می کردند.

طوطی دم دراز کارولینا

طوطی دم دراز کارولینا تنها طوطی بومی در نواحی شرقی ایالات متحده بوده که امروز دیگر اثری از آن یافت نمی شود. آین پرندگان ظاهری زیبا داشتند که با افزایش محبوبیت پرهای شان برای استفاده در تزیین کلاه زنانه، سرنوشتی شوم برای شان رقم زد. آخرین طوطی دم دراز وحشی، در استان فلوریدا هم به همین منظور شکار شد. آخرین بازمانده این گونه جانوری، در سال 1918 در باغ وحش سینسیناتی در استان اوهایو آمریکا مرد.

خرس اطلس

قاره آفریقا زمانی محل زندگی گروهی از خرس های قهوه ای متمایل به قرمز بود. خرس اطلس، که وجه تسمیه آن کوهای نزدیک محل سکونتش بود7 برای تفریح شکار میشد. شکارچیان در دهه هفتاد قرن نوزده میلادی، آخرین خرس اطلس را شکار کردند.

کبوتر مهاجر

بعضی تخمین میزنند، زمانی در آمریکا میلیاردها کبوتر مهاجر یافت می شد. این پرندگان طعمه های گوشتی سهل الوصولی بودند. که به همین علت بی رویه شکار شدند. آخرین و بزرگ ترین دسته از این پرندگان در استان میشیگان آمریکا و به سال 1878 بر کی شود. در آن موقع روزانه حدود 50000 پرنده شکار شد که این شکار چندین روز به طول انجامید. بعد از آن ، تعداد انگشت شمار کبوتران به جای مانده، در طبیعت وحشی به زندگی ادامه دادند. که حتی اینها از تیررس شکارچیان گذری در امان نماندند. آخرین عضو از این گونه جانوری که نامش را مارتا گذاشته بودند، به سال 1914 میلادی، در اسارت مرد.

سمور دریایی

امروزه اطلاعات زیادی راجع به سمور دریایی، که زمانی از حیوانات بومی آمریکای شمالی محسوب میشد، در دست نیست. جمعیت این حیوانات ، به واسطه رقابت بین تجار خز، در غرب آمریکا به نابودی کشیده شد. این حیوان جثه ای بزرگ و خزی قرمز فام داشت. نزدیک ترین خویشاوند زنده این حیوان، سمور آمریکایی است.

منبع: کجارو / Allday.com

به "معرفی حیوانات رو به انقراضی که طعمه شکارچیان بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی حیوانات رو به انقراضی که طعمه شکارچیان بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید