معترضان عراقی بر خواسته های خود اصرار دارند

به گزارش وبلاگ ساعتچی به نقل از رأی الیوم، منابع عراقی از برگزاری تظاهرات در میادین در بغداد، بصره، ناصریه، واسط، کربلا، نجف و الدیوانیه، السماوه، بابل و میسان در شب گذشته در اعتراض به ناکامی مجلس عراق در تصویب قانون انتخابات خبر دادند.

معترضان عراقی بر خواسته های خود اصرار دارند

تظاهرات کنندگان مخالفت خود را با نامزد وابسته به احزاب و گروههای سیاسی برای تصدی پست نخست وزیری عراق اعلام کردند و بر ضرورت مستقل بودن نامزد این پست تاکید کردند.

در میدان التحریر بغداد برای دومین روز متوالی اعتصاب غذای معترضان تا تصویب قانون انتخابات و تشکیل دولت جدید این کشور ادامه یافته است.

در بغداد برخی خیابان ها در شرق این شهر بسته شدند. در استان بصره، معترضان با آتش زدن لاستیک با مطرح شدن نام اسعد العیدانی برای تصدی پست نخست وزیری مخالفت کردند و برخی راه ها به ویژه راههای منتهی به میادین نفتی از جمله القرنه بسته شدند.

در استان میسان در جنوب شرق عراق هم، تظاهراتی برگزار شد که خواسته آن برگزاری انتخابات زودهنگام برای نجات کشور از خشونت و بحران بود و تظاهرات کنندگان جاده منتهی به استان های مجاور و برخی پل ها را بستند.

در استان ذیقار هم دفاتر برخی احزاب شیعی از جمله جریان حکمت ملی از سوی تظاهرات کنندگان هدف قرار گرفت و پل ها بسته شدند.

استان نجف هم شاهد حوادث مشابهی بود و معترضان مقر سازمان بدر در کوفه را با بمب آتشزا مورد حمله قرار دادند.

در استان المثنی در جنوب عراق هم، معترضان جاده منتهی به پالایشگاه سماوه را بستند.

این در حالی است که قرار است که مجلس عراق امروز درباره تصویب قانون انتخابات جلسه برگزار کند.

همزمان برهم صالح هم به رایزنی های خود برای معرفی نامزد تصدی پست نخست وزیری عراق ادامه می دهد به ویژه که دو روز از مهلت مقرر در قانون اساسی هم گذشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معترضان عراقی بر خواسته های خود اصرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان عراقی بر خواسته های خود اصرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید