مادران دارای سه فرزند و بیشتر ساکن منطقه ها روستایی و عشایری بیمه رایگان می شوند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، به موجب آیین نامه، دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر در صورتی که مادر غیر شاغل بوده و شرایط احراز مفاد آیین نامه را دارا باشد، اقدام نماید.

مادران دارای سه فرزند و بیشتر ساکن منطقه ها روستایی و عشایری بیمه رایگان می شوند

معاون اول رئیس جمهور، تصویب نامه هیئت وزیران در مورد آیین نامه اجرایی حمایت بیمه ای از مادران غیر شاغل خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر ساکن منطقه ها روستایی و عشایری را جهت اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، تصویب نامه هیئت وزیران در مورد آیین نامه اجرایی حمایت بیمه ای از مادران غیر شاغل خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر ساکن منطقه ها روستایی و عشایری را که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد ماده (21) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب 1400 تصویب شده بود؛ جهت اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان ثبت احوال کشورو معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده ابلاغ کرد.

به موجب این آیین نامه، دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر در صورتی که مادر غیر شاغل بوده و شرایط احراز مفاد آیین نامه را دارا باشد، اقدام نماید.

صددردرصد حق بیمه مادران مشمول قانون و مفاد آیین نامه به وسیله دولت پرداخت می گردد. بعلاوه با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه¬ای بیمه گذارنیز افزوده خواهد شد.

منبع: عصر ایران

به "مادران دارای سه فرزند و بیشتر ساکن منطقه ها روستایی و عشایری بیمه رایگان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادران دارای سه فرزند و بیشتر ساکن منطقه ها روستایی و عشایری بیمه رایگان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید