فلاحت پیشه: مرگ البغدادی انتها تروریست آمریکا نیست، سپر حفاظتی آمریکا نبود؛ سرکرده داعش زودتر هلاک می شد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حدود ده ها کشور اسلامی به جای اینکه پول مملکت را صرف توسعه نمایند در جهت امنیت خود هزینه نموده اند و البته پروسه اقدامات آمریکا در منطقه نشان می دهد، انتها ابوبکر البغدادی انتها تروریست آمریکایی نیست.

فلاحت پیشه: مرگ البغدادی انتها تروریست آمریکا نیست، سپر حفاظتی آمریکا نبود؛ سرکرده داعش زودتر هلاک می شد

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی وبلاگ ساعتچی در مورد به هلاکت رسیدن ابوبکر البغدادی سرنموده گروهک تروریستی داعش و مانور تبلیغاتی آمریکا بر روی این دستگیری گفت: اسناد جنایات داعش با انداخته شدن جسد بغدادی به دریا عملا محو می گردد همان طور که با انداخته شدن جسد بن لادن به دریا این رخ داد.

وی با بیان اینکه آمریکا در ذیل یک نمایش هالیوودی به دنبال آن است که نقش خود را در جنایات داعش لاپوشانی کند، خاطر نشان کرد: آمریکایی ها به دنبال این هستند که با طرح این افتخار که رهبر داعش را کشته اند خود را پیروز جنگ با تروریست نشان دهند این در حالی است که ترامپ صراحتا در رقابت های انتخاباتی خود گفت تروریست داعش را خود آمریکایی ها و در زمان اوباما و کلینتون ایجاد نموده اند.

فلاحت پیشه ادامه داد: این ادعای ترامپ براساس داده های اطلاعاتی گروه های محافظه کار شکل گرفته است و اساسا داعش و البغدادی را خود آمریکایی ها به وجود آوردند و امروز هم او را کشتند.

سرانجام ابوبکر البغدادی سرانجام تروریست آمریکایی نیست

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: داعش عملا در طول این دوران خونین ترین جنگ چند دهه اخیر بین مسلمانان را به راه انداخته و صد ها هزار مسلمان بی گناه در این روند کشته شدند، سر بریده شدند و میلیون ها مسلمان آوار شدند و حدود ده ها کشور اسلامی به جای اینکه پول مملکت را صرف توسعه نمایند، صرف امنیت خود نموده اند.

وی با تاکید براینکه آمریکایی ها یک بازی را در منطقه تمام و همزمان نطفه بازی دیگر را در همان میز جنگ شکل دادند خاطر نشان کرد: آن ها به دنبال ایجاد یک اقدام تازه در غرب آسیا هستند و سرانجام ابوبکر البغدادی سرانجام تروریست آمریکایی نیست.

فلاحت پیشه توضیح داد: همزمان با این اتفاق ترامپ که در میان سیاستمداران چند دهه اخیر بی رحم ترین آن ها محسوب می گردد بی رحمانه تر از دیگر طرح های آمریکایی نقشه هایی برای غرب آسیا و مناطق اسلامی در سر دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه قهرمانان اصلی جنگ با داعش همان نیرو های مسلمانی بودند که برای مردم کشور های اسلامی دل می سوزاندند، خاطر نشان کرد: این نیرو ها از کشور های مختلف از جمله ایران، عراق، افغانستان و سوریه کنار یکدیگر جمع شدند و داعش را در صحنه عمل و واقعیت شکست دادند.

وی ادعای آمریکا در ریشه کنی داعش را جزء جنبه های مضحک تاریخ دانست و اضافه کرد: این جز مسائل مضحک است که بنیانگذار و بانی داعش در قالب یک فیلم هالیوودی خود را قهرمان جنگ با داعش نشان دهد و به نظر می رسد این موضوع در قالب دیپلماسی عمومی باید برای جهانیان تعیین گردد.

فلاحت پیشه در پاسخ به این سوال که تاثیر این اقدام آمریکا بر نتیجه انتخابات 2020 چه خواهد بود، گفت: اساسا ترامپ سعی کرد از این موضوع بهره برداری انتخاباتی کند اما او می داند در طرف مقابل دموکرات ها هم نمی توانند متعرض این فیلم تبلیغاتی شوند و یک ماه پیش از شروع فصل انتخابات در آمریکا این موضوع از زاویه امنیتی توسط ترامپ کلید خورد.

قفس و سپر حفاظتی آمریکائی ها نبود؛ مدتها قبل البغدادی کشته شده بود

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توضیح داد: این نشان دهنده آن است که ترامپ این بار می خواهد از ابزار امنیتی برای استفاده در کارزار انتخاباتی بهره برداری کند و طرف های دموکرات هم، چون در شکل گیری داعش نقش داشتند عملا نمی توانند مانوری علیه اقدام ترامپ بدهند.

وی ادامه داد: اما واقعیت این است که بغدادی حداقل دو سال است که هیچ کنترلی بر داعش ندارد و این فرد در طول این مدت به عنوان یک گرگ تنها عمل می نماید و اگر قفس و سپر حفاظتی آمریکایی ها نبود او مدت ها قبل توسط نیرو های جهادی کشته شده بود.

فلاحت پیشه توضیح داد: رهبران آمریکا به دنبال آن بودند که در یک زمان مناسب و دقیقا یک ماه مانده تا انتخابات آمریکا، این سناریو را طراحی نمایند و همان طور که بن لادن را درون قلمروی امنیتی خود کشتند، بغدادی را نیز با همین شرایط سرنگون نمایند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در سرانجام خاطر نشان کرد: در طول دو سال اخیر ارتباطات بغدادی عملا با داعش قطع شده بود و او رسما اسیر اطلاعاتی آمریکایی ها بود و همان طور که او را در مقطعی از زمان به اوج رساندند امروز نیز به حضیض ذلت رساندند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فلاحت پیشه: مرگ البغدادی انتها تروریست آمریکا نیست، سپر حفاظتی آمریکا نبود؛ سرکرده داعش زودتر هلاک می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلاحت پیشه: مرگ البغدادی انتها تروریست آمریکا نیست، سپر حفاظتی آمریکا نبود؛ سرکرده داعش زودتر هلاک می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید