سخنگوی عملیات آتشفشان خشم: پایگاه هوایی حفتر را از کار انداختیم

به گزارش وبلاگ ساعتچی، دولت وفاق ملی لیبی با بیان اینکه امارات به کشتار غیرنظامیان توسط تشکیلات تحت حمایت آن موسوم به ارتش ملی لیبی بی تفاوت است گفت که پایگاه هوایی این تشکیلات با حمله هوایی نیرو های وفاق کاملا از کار افتاد.

سخنگوی عملیات آتشفشان خشم: پایگاه هوایی حفتر را از کار انداختیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعتچی، سخنگوی عملیات آتشفشان خشم لیبی وابسته به دولت وفاق ملی در طرابلس در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که نیروهایشان با بمباران پایگاه هوایی الوطیه 10 نفر از عناصر تشکیلات ارتش ملی لیبی را از پای درآوردند.

مصطفی المجعی با اشار به چهار بار حمله هوایی به پایگاه الوطیه طی ساعات گذشته، گفت: پایگاه الوطیه با حمله نیرو های دولت وفاق ملی از کار افتاده است.

او تاکید نمود: دولت وفاق ملی لیبی فرصتی تاریخی برای یکسره کردن عملیات دارد.

پایگاه هوایی الوطیه یک پایگاه راهبردی متعلق به نیرو های حفتر در غرب لیبی بود که این نیرو ها از آنجا طرابلس را هدف بمباران قرار می دادند.

مجلس لیبی در طرابلس هم تاکید نمود که تا زمانی که موضع آشکاری در قبال حملات نیرو های حفتر به غیرنظامیان اتخاذ نگردد هیچ گفت وگویی را نمی پذیرد.

مجلس لیبی اضافه کرد: کشور های حامی حفتر و در راس آن ها کشور کوچک امارات نسبت به قربانی شدن غیرنظامیان در بمباران های کور نیرو های حفتر بی تفاوتند.

دولت وفاق ملی لیبی تاکید نموده است که تجاوز مکرر به محله های مسکونی اقدامی بزدلانه است که پس از شکست های پیاپی شبه نظامیان متجاوز حفتر در میدان نبرد انجام می گردد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از یک سال پیش به صحنه درگیری بین نیرو های شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیرو های دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیرو های السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سخنگوی عملیات آتشفشان خشم: پایگاه هوایی حفتر را از کار انداختیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی عملیات آتشفشان خشم: پایگاه هوایی حفتر را از کار انداختیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید