زیباترین ایستگاه های قطار آمریکا ، بخش اول

به گزارش وبلاگ ساعتچی، در سراسر کشور آمریکا، ایستگاه های قطار بسیار خارق العاده ای وجود دارد. بعضی از این ایستگاه ها از دوران طلایی راه آهن هستند و بعضی دیگر نیز به تازگی مورد بازسازی قرار گرفتند.

زیباترین ایستگاه های قطار آمریکا ، بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین ایستگاه های قطار آمریکا را به شما معرفی کنیم.

ایستگاه سینسیناتی یونیون

Cincinnati Union Terminal, Cincinnati, Ohio

پایانه سینسیناتی یونیون اغلب اوقات به عنوان یک شاهکار در سبک آرت دکو به شمار می رود. گنبد نیمه آن و موزاییک کاری های آن نشان دهنده تولیدات محلی هستند. این ایستگاه در سال 1993 میلادی تکمیل شده بود. این ایستگاه، جدیدترین مهندسی را با عشق سفر و سنت طولانی شهر سینسیناتی در هنر ترکیب کرده است. این ایستگاه در سال 2018 میلادی بازسازی شد و اکنون، خانه چندین موزه مختلف است.

ایستگاه سانتا فی دیپوت

Santa Fe Depot, San Diego, California

ورودی ایستگاه سانتا فی دیپوت به صورت یک طاق است و جلوی درب آن نیز درختان نخل به چشم می خورند. این ایستگاه راه آهن نشانه و نمادی از میراث اسپانیایی کالیفرنیا به شمار می رود. این ایستگاه راه آهن با برج های سفید رنگ و گنبدهای رنگین کاشی کاری اش شناخته می گردد. این ایستگاه یکی از شلوغ ترین ایستگاه های قطار آمتراک در کل آمریکا به شمار می رود.

ایستگاه یونیون

Union Station, Worcester, Massachusetts

ایستگاه یونیون در شهر ورچستر استان ماساچوست، با کف مرمرین و سقف شیشه ای اش، یک ساختمان برجسته در این شهر به شمار می رود. اغلب اوقات از این بنا به عنوان زیباترین ساختمان در ماساچوست یاد می گردد. این ایستگاه برای اولین بار در سال 1911 میلادی به روی عموم باز شده بود. معماری ساختمان به سبک فرانسوی رنسانسی است و در شلوغ ترین روز خود، میزبان 140 قطار است. در اواخر قرن بیستم میلادی، اوضاع این ایستگاه رو به وخامت رفت. با این حال، پس از بازسازی، ایستگاه یونیون در سال 2000 میلادی بار دیگر باز شد و هم اکنون همانند یک ایستگاه نو به نظر می رسد.

ایستگاه کینگ استریت

King Street Station, Seattle, Washington

ایستگاه کینگ استریت، اولین مرکز حمل و نقل بزرگ و مدرن شهر سیاتل محسوب می گردد. این ایستگاه در اوایل قرن بیستم میلادی، درب های خود را به روی مسافران باز کرده بود. این ساختمان بیشتر با نمای بیرونی آجری و قرمز رنگ خود و سقف بلندش شناخته می گردد. در معماری این ایستگاه از ایستگاه های کلاسیکی همانند ایستگاه پدینگتون در لندن الهام گرفته شده است. پس از چندین مرتبه بازسازی، ایستگاه کینگ استریت در استان واشنگتن همچنان یکی از تاثیرگذارترین سازه به شمار می رود.

ایستگاه یونیون پورتلند

Union Station, Portland, Oregon

ایستگاه یونیون شهر پورتلند برای اولین بار در سال 1896 میلادی باز شده بود. این ایستگاه قطار، قدیمی ترین پایانه مسافربری در ساحل غربی آمریکا به شمار می رود. این ایستگاه با نماهای سفای و قالب گیری شده تزئین شده است. این ساختمان، یک شاهکار معماری از سبک رومانسک و کوئین ان به شمار می رود برجسته ترین ویژگی این ایستگاه نیز برج ساعت 46 متری آن است.

ایستگاه جی داگلاس گلیون دیپوت

J. Douglas Galyon Depot, Greensboro, Alabama

این ایستگاه بزرگ به نام ایستگاه گرینزبرو در آلاباما نیز شناخته می گردد؛ قدم گذاشتن در داخل این ساختمان همانند سفر به گذشته است. این ساختمان در سال 1927 میلادی ساخته شده و سبک معماری آن بیوکس آرتس است. نمای ساختمان دارای ستون هایی به ارتفاع یک سه طبقه و یک ورودی شیشه ای قوس دار بزرگ است. در درون این ایستگاه، اتاق های زیادی برای منتظر ماندن وجود دارد. این ایستگاه پس از اینکه برای بیش از 30 سال رها شده بوده، انتها پس از بازسازی در سال 2005 میلادی، درب خود را به روی مردم باز کرده است و همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است.

ایستگاه مین استریت

Main Street Station, Richmond, Virginia

ایستگاه مین استریت در سال 1901 میلادی درب خود را به روی مسافران گگردده است. این ایستگاه همواره یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین ساختمان های شهر ریچموند استان ویرجینیا بوده است. این ایستگاه تا سال 1975 میلادی به فعالیت خود ادامه داده بود. با این حال، پس از چندین سال بازسازی، درب های این ایستگاه بار دیگر در سال 2003 میلادی گگردده شد. امروزه، ایستگاه مین استریت یکی از مهم ترین ساختمان های شهر ریچموند محسوب می گردد.

ایستگاه یونیون دنور

Union Station, Denver, Colorado

ایستگاه اصلی یونیون دنور با مساحتی بیش از سه هزار متر مربع، بزرگترین ساختمان در غرب بوده است؛ با این حال، این ساختمان که در سال 1881 میلادی افتتاح شده بود، دچار آتش سوزی شد؛ پس از مدتی، این ایستگاه بازسازی شد. هر چند، کاهش سفرهای قطاری باعث بسته شدن این ایستگاه شده بود. با این حال، این ایستگاه بار دیگر در سال 2014 میلادی باز شد و امروزه، اصلی ترین پایانه مسافربری شهر دنور محسوب می گردد و در درون آن، رستوران ها و مغازه های متعددی وجود دارند.

ایستگاه یونیون کانزاس

Union Station, Kansas City, Missouri

این ایستگاه بسیار زیبا، اغلب اوقات به عنوان یکی از برترین ساختمان های شهر کانزاس شناخته می گردد. ایستگاه یونیون کانزاس برای اولین بار در سال 1914 میلادی افتتاح شده بود و مرکز بسیار مهم در حمل و نقل مردم و بعلاوه نیروهای ارتشی آمریکا در طی جنگ های جهانی اول و دوم بوده است. این ایستگاه در سال 1983 میلادی بسته شد و پس از بازسازی، در سال 1999 میلادی درب های خود را به روی مسافران باز کرده بود.

ایستگاه آناهیم ریجینال

Anaheim Regional Transportation Intermodal Center, Anaheim, California

در ساخت این ایستگاه از آشیانه های هواپیما و بعلاوه سالن های مسافربری بزرگ و مجللی همانند ایستگاه گرند سنترال شهر نیویورک الهام گرفته شده است. این ساختمان، یک شاهکار مدرن به شمار می رود. ورودی این ساختمان، یک ورودی 37 متری است که مسافران را به محل فروش بلیط می برد. روشن شدن چراغ های رنگین ساختمان در شب، زیبایی آن را دو چندان می نماید و یک درخشش خاصی به آن می دهد.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "زیباترین ایستگاه های قطار آمریکا ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین ایستگاه های قطار آمریکا ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید