رد پای افراد خیالی در تملک اراضی منطقه ویژه مالی

به گزارش وبلاگ ساعتچی، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای در سایه شهرک صنعتی و منطقه ویژه مالی بانه زمین تملک نموده اند اما وجود خارجی ندارند و قدرت و اراده ای برای شناسایی این افراد وجود ندارد.

رد پای افراد خیالی در تملک اراضی منطقه ویژه مالی

به گزارش فارس، بهزاد رحیمی در جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری شهرستان بانه اظهار کرد: گردش مالی و معافیت های مالی واردات 100 قلم کالا باید در گردش باشد که باعث افزایش عایدی سرانه مرزنشینان می گردد.

وی گفت: باید معابر موقت مرزی با سازوکار مناسب، راهنمایی این راستا، نظارت کامل نهادهای نظارتی برای کسب عایدی مرزنشینان بازگشایی گردد که این موضوع مورد تایید دولت و رئیس جمهوری نیز هست.

رحیمی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران بانه سربازان بی نام و نشان فراوری و اقتصاد هستند که علی رغم مسائل و موانع موجود این سنگر را خالی نکردند، اضافه نمود: رسمی شدن مرز سیرانبند بانه عاملی برای توسعه، تردد مسافر و افزایش صادرات شده که برای رونق و توسعه بیشتر بستر و زیرساخت های این مرز توسعه می یابد.

وی گفت: اساسنامه منطقه ها آزاد تازه به دلایل مختلف هنوز در دولت به تصویب نرسیده که انتظار داریم بعد از ابلاغ اساسنامه اقدامات اجرایی انجام گردد.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل منطقه ویژه مالی بانه اضافه نمود: علی رغم اینکه متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه زیاد است و زمین واگذار شده همچین سرمایه گذاران خارجی اعلام آمادگی نموده اند اما هنوز ساخت و ساز در این منطقه آغاز نشده و بلاتکلیف است.

وی با اشاره اینکه بانه به عنوان نگین مالی غرب کشور معرفی شده است، گفت: حمایت و تسهیلاتی که در نقاط دیگر به سرمایه گذاران ارائه می گردد در بانه ارائه نمی گردد این در حالی است که سرمایه گذاران با وجود تجربه ناملایمت های بسیار، همچنان در عرصه سرمایه گذاری فعال هستند.

رحیمی با اشاره به قیمت های نجومی زمین در منطقه ویژه مالی بانه ادامه داد: در استان مجاور سرمایه گذاری که با علاقه تمایل دارد در منطقه ویژه مالی بانه سرمایه گذاری کند نتوانسته زمین را با متراژ مورد نظر پیدا کند اما در استان دیگر با تمام تسهیلگری و با ارائه زمین رایگان سرمایه گذاری می نمایند.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند ظرفیت برای سرمایه گذاری و اشتغال در بانه فراهم است اما برای جلوگیری از پدیده کولبری باید ظرفیت های اشتغال را افزایش دهیم و مراودات و مبادلات مرزی به وسیله زیرساخت های سیرانبند قانونمند گردد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل شهرک های صنعتی اشاره نمود و اضافه نمود: سرمایه گذارانی که اکنون در شهرک صنعتی فراورینماینده هستند زمانی وارد نماینده بودند و شهرک صنعتی بانه به لحاظ زیرساخت با مسائل بسیاری روبرو است.

وی گفت: خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد به لحاظ قانون تامین زیرساخت و آنچه برای یک شهرک صنعتی ضروری است وجود دارد اما نبود متولی و بی توجهی به این ظرفیت باعث این نابسامانی ها شده است.

این نماینده مجلس گفت: یک عده افراد در سایه زمین های شهرک صنعتی و منطقه ویژه مالی را تملک نموده اند اما وجود خارجی ندارند و قدرت و اراده ای برای شناسایی این افراد وجود ندارد و به عنوان یک بنگاه معاملاتی زمین ها خرید و فروش می گردد و دست سرمایه گذار و فعال مالی واقعی به این منابع نمی رسد.

منبع: فرارو

به "رد پای افراد خیالی در تملک اراضی منطقه ویژه مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد پای افراد خیالی در تملک اراضی منطقه ویژه مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید