راهنمای خرید لپتاپ برای نوروز 1400

به گزارش وبلاگ ساعتچی، نوروز 1400 یک نوروز معمولی نیست. نوروز 1400 شروع یک قرن تازه و یک دوره تازه است که می تواند مجذوب نماینده و هیجان انگیز هم باشد. بنابراین فرصت خوبی برای خرید محصولات الکترونیکی و گجت های تازه است تا تغییرات بزرگی را وارد زندگی ما نمایند. با این حال بازار گجت ها و محصولات الکترونیکی در چند سال اخیر طوفان های وحشتناکی را تجربه نموده که باعث می گردد انتخاب یک دستگاه هوشمند برتر را دشوارتر از قبل باشد. اما راهنمای خرید لپتاپ خبرنگاران زندگی برای نوروز 1400 به شما یاری می نماید تا برترین محصولات بازار را شناسایی کنید و با خیال راحت برای خرید آن ها وارد عمل شوید.

راهنمای خرید لپتاپ برای نوروز 1400

متاسفانه برخلاف سال های گذشته حالا خرید یک لپتاپ خوب به سرمایه زیادی احتیاج دارد. لپتاپ های معمولی بازار که تا همین چند سال پیش با کم تر از دو میلیون تومان در دسترس بودند حالا به قیمتی بیشتر از ده میلیون تومان رسیده اند. اگرچه برای خرید این محصولات تمام عیار حالا به بودجه بیشتری احتیاج داریم اما پیشرفت فناوری لپتاپ ها در چند سال اخیر هم باعث شده محصولات قدرتمندتری وارد بازار شوند.

لپتاپ هایی که در راهنمای خرید لپتاپ برای نوروز 1400 معرفی می شوند برای گشت وگذار در اینترنت، کار با نرم افزارهای آفیس، تماشای فیلم و گوش کردن به موسیقی مناسب هستند. البته قدرت سخت افزاری این محصولات در انجام سایر فعالیت های جدی تر مانند تدوین ویدیو یا ویرایش موسیقی هم شما را همراهی می نماید. با این حال اگر در پی خرید یک لپتاپ تخصصی و مهندسی هستید، شاید بهتر باشد بودجه چند ده میلیونی خود را آماده کنید.

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 330 - NXB

قیمت: حدود 9 میلیون و 900 هزار تومان

شاید این لپتاپ برترین گزینه زیر ده میلیون تومان در بازار باشد که خرید آن منطقی تر از همه گزینه های دیگر به نظر می رسد. سطوح بیرونی و داخلی لپتاپ لنوو مدل Ideapad 330 - NXB به صورت بافت دار طراحی شده تا از کثیف شدن و لکه دارشدن لپتاپ جلوگیری گردد. این لپتاپ با ضخامت تقریبا 23 میلیمتری و وزن 2.2 کیلوگرمی لپتاپی سبک و نسبتا نازک به نظر می رسد که جابجایی اش آسان تر از نمونه های رقیب باشد. یک پورت HDMI، یک پورت LAN، یک USB 3.0 و جک 3.5 میلی متری اتصال هدفون در سمت راست لپتاپ قرار دارند.

پردازنده مرکزی Celeron N4000 اینتل به این لپتاپ کمک می نماید تا در انجام وظایف نسبتا سنگین هم کاربر را همراهی کند و چهار گیگابایت حافظه موقت از نوع DDR4 در کنار یک ترابایت حافظه داخلی به لپتاپ لنوو مدل Ideapad 330 - NXB کمک می نماید تا محصول مناسبی برای کاربران خانگی و حتی اداری باشد. باطری 30 وات ساعتی این لپتاپ به کاربر کمک می نماید تا برای پنج ساعت و سی دقیقه در خدمت کاربر قرار بگیرد. صفحه نمایش یکی از مناسب ترین لپتاپ های لنوو هم ابعادی 15 اینچی دارد و به صفحه مات مجهز شده تا کاربر را در برابر بازتاب نورهای مختلف آزار ندهد.

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X540BA- B

قیمت: حدود 10 میلیون تومان

اگرچه لنوو تسلط بیشتری روی بازار لپتاپ های مقرون به صرفه قیمت بازار دارد اما ایسوس هم به اسم یک شرکت تایوانی کوشش می نماید تا سهم بیشتری از بازار داشته باشد و برای همین احتیاج دارد تا در رده های مختلف قیمتی حضور داشته باشد. لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X540BA- B با قیمت مناسبی که دارد به کاربران کمک می نماید تا با بودجه ای که در بازار لپتاپ ها اندک به نظر می رسد، لپتاپ خوبی را خریداری نمایند. وجود بلندگوهای قوی با تکنولوژی SonicMaster ایسوس هم کاربری این لپ تاپ را به اسم یک محصول مفید برای استفاده از امکانات چندرسانه ای تقویت می نماید.

پورت های متعدد و متنوعی روی لبه های لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X540BA- B وجود دار که شامل USB 3.0 ،USB 2.0 ،HDMI و کارت خوان می گردد. بنابراین با خرید این لپتاپ هیچ نگرانی خاصی برای دسترسی کامل به مجموعه مختلفی از حافظه ها ندارید. پردازنده مرکزی این لپتاپ اگرچه کم مصرف به نظر می رسد اما باید بدانید که از پردازنده Stoney Ridge A9 شرکت ای ام دی هم نباید انتظار زیادی داشته باشید. پردازشگر گرافیکی 512 مگابایت R3 در کنار 4 گیگابایت حافظه موقت از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه داخلی بخش های مهم سخت افزار لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X540BA- B هستند که با صفحه نمایش 15 اینچی و مات آن کامل می شوند.

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L3 - 15IML05 - NPA

قیمت: حدود 19 میلیون تومان

یکی از جدیدترین لپتاپ های لنوو در بازار ایران که مدتی پیش معرفی گردیده و حالا در اختیار کاربران درون کشور هم واقع شده است. وزن 2.2 کیلوگرمی و ضخامت 23 میلی متری لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L3 - 15IML05 - NPA آن را به یکی از برترین محصولات در رده قیمتی خودش تبدیل می نماید که البته گران قیمت به نظر می رسد. پردازنده Core i5 این لپتاپ به مدل 10210U مجهز شده و حافظه موقت 8 گیگابایتی آن در کنار یک ترابایت حافظه داخلی خیال هر کاربری را برای انجام هر کاری با این لپتاپ راحت می نماید.

صفحه نمایش 15 اینچی و مات لپ تاپ لنوو مدل Ideapad L3 - 15IML05 - NPA به رزولوشن تمام اچ دی مجهز شده و باطری 3 سلولی لیتیوم یونی آن به کاربر اجازه می دهد تا چهار ساعت از این لپتاپ کمک بگیرد. این لپتاپ از درایو نوری هم پشتیبانی می نماید و با پردازنده گرافیکی Geforce MX 130 شرکت انویدیا به نقطه اوج می رسد.

در این زمینه بخوانید:

هوادار محصولات اپل هستید؟ یک چمدان اسکناس آماده کنید!

سلامتی صفحه تلفن هوشمند خود را با این اپلیکیشن ها آزمایش کنید

ترفندهای جالب اینستاگرام که از آن ها بی خبر هستید

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook M570DD - A

قیمت: حدود 27 میلیون تومان

طراحی متمایز و مجذوب کننده لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook M570DD - A شاید بزرگترین برگ برنده آن باشد. صفحه نمایش 15 اینچی آن با کیفیت FHD نوید یک صفحه نمایش بی نقص را می دهد. ایسوس در این لپتاپ از پردازنده Ryzen 5 مدل R5-3500U استفاده نموده که تا 2.5 گیگاهرتز قدرت می دهد. اگر تصور می کنید 8 گیگابایت رم برای این لپتاپ کافی نیست شاید باید به پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1050 GDDR5 توجه کنید که به تنهایی 4 گیگابایت حافظه دارد.

ایسوس این لپتاپ را به شدت نازک طراحی نموده و همین هم باعث شده خبری از درایو نوری در آن نباشد. باطری سه سلولی آن 48 وات قدرت دارد و این یعنی باطری نه چندان قدرتمند این لپتاپ، شما را در برترین حالت سه ساعت همراهی می نماید. اگر کیفیت سیستم صوتی لپتاپ هم برای شما اهمیت دارد، شاید بد نباشد که بدانید این مدل ایسوس از سیستم قدرتمند بلندگوهای داخلی استریو 2 وات با تکنولوژی ASUS SonicMaster استفاده می نماید.

لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook Duo UX481FLC - AP

قیمت: حدود 38 میلیون و 900 هزار تومان

یکی از زیباترین و متفاوت ترین لپتاپ های شرکت تایوانی ایسوس که در سال 2020 معرفی گردید. این لپتاپ با صفحه نمایش 14 اینچی به یک صفحه نمایش جانبی هم مجهز شده اما این خاتمه ماجرا نیست. کیبوردهای با نور پس زمینه و بدنه تمام فلزی به لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook Duo UX481FLC - AP کمک می نمایند تا یکی از متمایزترین محصولات بازار باشد.

تفاوتی نمی نماید با چه هدفی تصمیم به خرید این لپتاپ بگیرید؛ از تحلیلگران اقتصادی تا برنامه نویسان. این لپتاپ به همه کاربران کمک می نمایند تا تجربه متفاوتی از یک لپتاپ قدرتمند داشته باشند. ایسوس برای این لپتاپ از پردازنده سری 10 از مجموعه Core i7 استفاده نموده که مدل دقیق این پردازنده 10510U است. فرکانس هسته های آن میان 1.8 تا 4.9 گیگاهزتر متغیر ظاهر می گردد. اما یکی از نقاط قوت های این لپ تاپ، حافظه داخلی یک ترابایتی آن لقب می گیرد که به علت استفاده از تکنولوژی SSD، سرعت بسیار بالایی را تدارک دیده است.

ایسوس برای این لپتاپ از 16 گیگابایت حافظه موقت استفاده نموده که عددی نجومی به نظر می رسد اما از آن جایی که فناوری آن DDR3 است احتمالا باید با سرعت پایین تر آن نسبت به مدل های DDR4 کنار بیایید. این لپتاپ 1.6 کیلوگرمی در بخش جلویی خود از یک صفحه نمایش لمسی هم پشتیبانی می نماید.

منبع: ایرنا زندگی

به "راهنمای خرید لپتاپ برای نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید لپتاپ برای نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید