رانت 98 هزار میلیارد تومانی دلالان خودرو در 2 سال اخیر

به گزارش وبلاگ ساعتچی، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور با بیان اینکه اختلاف قیمت بازار و کارخانه موجب شکل گیری رانت برای دلالان شد، گفت: صنعت خودروسازی در سال 1400 حدود 55 هزار میلیارد تومان و در سال 1399 حدود 43 هزار میلیارد تومان رانت نصیب دلالان کرد.

رانت 98 هزار میلیارد تومانی دلالان خودرو در 2 سال اخیر

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ ساعتچی، فرهاد بهنیا امروز در جلسه گردهمایی سراسری قطعه سازان خودروی کشور گفت: صنعت خودرو فقط قیمت و کیفیت نیست و در حقیقت یکی از بزرگترین سرمایه های کشور است که اگر درست اداره می شد قطعا شاهد خیلی از مسائل امروز نبودیم.

وی افزود: 96 درصد خودرو های تهران روزانه در صف پارک خودرو قرار دارند و امروز مهمترین عامل آلایندگی سیستم حمل و نقل فرسوده کشور است.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور گفت: هزینه ناشی از آلودگی هوای تهران طبق برآورد برخی دانشگاه های کشور در سال 1400 رقمی معادل 60 هزار میلیارد تومان است.

وی بیان داشت: تعداد خودرو های فرسوده در حال حاضر 3 میلیون و 108 هزار دستگاه است که در حال حاضر خودرو های فرسوده در سال حدود 45 میلیون لیتر بیشتر از خودرو های نو بنزین مصرف می کنند که این عدد سالانه بیش از 53 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور زیان وارد می کند.

بهنیا گفت: در سال 1404 واردات قطعات خودرو های فرسوده که معمولا نیز تقلبی است به 50 هزار میلیارد تومان می رسد.

وی با اشاره به تولید یک میلیون و 600 هزار خودرو در سال 90 بیان نمود: 60 درصد تولید خودرو کاهش یافته است و افزایش تقاضا ناشی از کاهش تولید خودرو است.

بهنیا با اشاره به اینکه زیان خودروسازان به سهامداران و بعد به قطعه سازان منتقل شده است گفت: همین موضوع باعث شده تا قطعه سازان نتوانند ماشین آلات خود را مطابق تکنولوژی روز دنیا تعویض کنند.

وی با بیان اینکه اختلاف قیمت بازار و کارخانه، افزایش تقاضا و کاهش تولیدات باعث رانت برای دلالان شد، گفت: صنعت خودروسازی در سال 1400 حدود 55 هزار میلیارد تومان و در سال 1399 حدود 43 هزار میلیارد تومان رانت نصیب دلالان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رانت 98 هزار میلیارد تومانی دلالان خودرو در 2 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانت 98 هزار میلیارد تومانی دلالان خودرو در 2 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید