در آستانه انتخابات؛ مردم الجزائر برای سی وهفتمین آدینه متوالی تظاهرات کردند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، هزاران نفر از مردم الجزائر امروز با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی در خیابان ها، برای سی وهفتمین آدینه متوالی تظاهرات کردند.

در آستانه انتخابات؛ مردم الجزائر برای سی وهفتمین آدینه متوالی تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعتچی، همزمان با فرا رسیدن شصت وپنجمین سالروز انقلاب آزادی بخش الجزائر که به آزادی این کشور از استعمار فرانسه در سال 1962 منتهی شد، هزاران نفر از مردم الجزائر تظاهرات کردند.

این سی وهفتمین آدینه تظاهرات مردمی در الجزائر است و تظاهرات نمایندگان بار دیگر با سر دادن شعارهایی خواهان کناره گیری عناصر عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق این کشور از قدرت شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که نیروهای پلیس از تجمع تظاهرات نمایندگان در میدان البرید المرکزی ممانعت نموده و آن ها در خیابان دیدوش مراد یکی از مهم ترین خیابان های الجزائر تجمع نموده و شعار می دادند: خیانتکاران کشور را فروختند، جای ژنرال ها در زباله دان است و الجزائر استقلال خود را بازخواهد یافت.

مردم الجزائر برای سی وهفتمین آدینه متوالی برای بیان خواسته های سیاسی خود مبنی بر کناره گیری عناصر بوتفلیقه از قدرت و مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سایه وجود این عناصر در رأس قدرت از جمله دولت نوالدین بدوی، به خیابان ها آمدند.

وبگاه العربی الجدید نیز گزارش داد که پس از اقامه نماز آدینه تظاهرات های گسترده در خیابان های پایتخت برگزار گردید و خیابان ها مملو از حضور تظاهرات نمایندگانی بود که پرچم های ملی، تصاویر شهدای انقلاب آزادی بخش و پلاکاردهای سیاسی در دست داشتند.

معترضان همچنین تهدیدات قاید صالح فرمانده ارتش الجزائر علیه حرکت های مردمی و گروه های سیاسی و مدنی مخالف انتخابات را محکوم نموده و شعار می دادند: قاید صلاح کنار برو، سال جاری هرگز انتخاباتی در کار نخواهد بود، انتخابات با وجود گروهک ها(عناصر دوره بوتفلیقه) برگزار نخواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق از قدرت است، 12 دسامبر (21 آذر) برگزار خواهد شد و 23 نفر برای این انتخابات نامزد شده اند.

پنج شنبه شب عبدالقادر بن صالح رئیس جمهور موقت الجزائر مردم این کشور را به احتیاط و هوشیاری دعوت کرد.

وی قاطعانه تأکید کرد: هیچ کس حق ندارد به بهانه آزادی بیان و تظاهرات، حق دیگران برای آزادی و بیان خواست خود به وسیله مشارکت در رأی دهی را از آن ها بگیرد، تحت هر شرایطی منافع عالی کشور بر دولت ایجاب می نماید که نظم عمومی و قوانین و نهادهای دولت را حفظ نموده و امنیت و ثبات کشور را فراهم نمایند.(جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "در آستانه انتخابات؛ مردم الجزائر برای سی وهفتمین آدینه متوالی تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در آستانه انتخابات؛ مردم الجزائر برای سی وهفتمین آدینه متوالی تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید