خبرنگاران 86 واحد متخلف صنفی در قم پلمب شد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، قم-خبرنگاران- دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه ای، از پلمب 86 واحد متخلف صنفی در دومین روز از شرایط قرمز کرونایی در این استان اطلاع داد.

خبرنگاران 86 واحد متخلف صنفی در قم پلمب شد

به گزارش روز آدینه دانشگاه علوم پزشکی قم، در این اطلاعیه آمده است: در دومین روز از قرار دریافت استان قم در شرایط قرمز کرونایی و تشدید بازرسی و نظارت بر رعایت دستورالعمل های پیشگیری از کرونا در روز 19 فروردین ماه، 86 واحد صنفی متخلف پلمب و غیر فعال شد.

اطلاعیه ادامه یافته است: در این روز 620 بازرسی انجام شد که 67 مورد آن مربوط به واحدهای متخلفی است که بدون توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به رنگ بندی قرمز کرونایی استان همچنان در حال فعالیت بودند.

اطلاعیه حاکی است: در این روز 19 واحد نیز اخطار تعطیل دریافت کردند، همچنین در جهت کنترل و مدیریت بیماری کرونا گروه های شغلی 2، 3 و 4 در شرایط قرمز باید تعطیل و غیرفعال باشند.

استان قم از 18 فروردین ماه جاری به رنگ قرمز کرونایی تبدیل شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی کووید-19 می گردد و این ویروس 24 آذر 1398 در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 1398 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه ضروری است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس کرونا در خود و افراد خانواده، می توانند به مرکزهای جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار 15 خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات رایگان دریافت نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 86 واحد متخلف صنفی در قم پلمب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 86 واحد متخلف صنفی در قم پلمب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید