خبرنگاران استاد دانشگاه آزاد دزفول در ردیف دانشمندان برجسته جهان نهاده شد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، دزفول- خبرنگاران- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: روح الله عشیری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد دزفول در ردیف دانشمندان برجسته جهان نهاده شد.

خبرنگاران استاد دانشگاه آزاد دزفول در ردیف دانشمندان برجسته جهان نهاده شد

علی افروس روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ساعتچی گفت: بر اساس گزارش منتشر شده توسط دانشگاه استنفورد امریکا در سال 2020، تعداد 433 پژوهشگر از ایران در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند که 36 نفر از آنها از محققان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: دکتر روح اله عشیری، استادیار گروه مهندسی متالورژی و مواد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر و پراستناد دنیا قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهارداشت: این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد دزفول، پیش از این نیز با عناوین پژوهشگر برتر جوان واحد، استاد نمونه آموزشی واحد، پژوهشگر برتر واحد، پژوهشگر برتر کلیه دانشگاه های آزاد اسلامی خوزستان، پژوهشگر برتر استان در بین کلیه دانشگاه های آزاد و دولتی خوزستان شناخته شده بود.

وی اضافه کرد: این استاد دانشگاه از نتایج تحقیقات خود تا به امروز 46 مقاله ISI (WoS) به چاپ رسانده که در 33 مورد از آنها مسوول مکاتبات (Corresponding Author) بوده، همچنین بیش از 70 درصد این مقالات در مجلات کیفی به چاپ رسیده اند.

افروس گفت: داشتن مقالات متعدد داخلی، ثبت اختراعات متعدد، انجام بیش از 20 پروژه تحقیقاتی و صنعتی پیروز، داوری بیش از 40 مجله علمی معتبر بین المللی ISI، عضویت در تیم سردبیری 6 مجله علمی بین المللی و عضویت در بنیاد ملی نخبگان کشور از دیگر فعالیت های این محقق است.

روح اله عشیری نیز گفت: در آنالیز انجام شده 159هزارو 683 پژوهشگر برجسته دنیا در 22 حوزه علمی و 176 حوزه تخصصی براساس شاخص های استنادی استاندارد طبقه بندی شده اند.

وی اضافه کرد: ارزیابی و انتخاب این دانشمندان براساس ترکیبی از شاخص های 6گانه تعداد کل ارجاعات به تحقیقات منتشر شده توسط پژوهشگر، شاخص H-index محقق در ارتباط با تعداد مقالات پراستناد محقق و تعداد دفعات استناد آن مقالات توسط دیگران و پژوهش های گروهی از جمله ملاکهای انتخاب این پژوهشگران بوده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاد دانشگاه آزاد دزفول در ردیف دانشمندان برجسته جهان نهاده شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران استاد دانشگاه آزاد دزفول در ردیف دانشمندان برجسته جهان نهاده شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاد دانشگاه آزاد دزفول در ردیف دانشمندان برجسته جهان نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید