جزئیات تعرفه های غیر یارانه ای برای مشترکان پرمصرف ، خاموشی های زمستانی در راه است؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، سخنگوی صنعت برق گفت: برای مشترکان پر مصرف تعرفه های غیر یارانه ای و به صورت پلکانی است و در صورتی که این مشترکان برق بیشتری را مصرف نمایند هزینه هایشان به صورت پلکانی افزایش می یابد.

جزئیات تعرفه های غیر یارانه ای برای مشترکان پرمصرف ، خاموشی های زمستانی در راه است؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، با نزدیک شدن به فصل زمستان برآورد هایی مبنی بر خاموشی های گاه و بیگاه وجود دارد. اما سال جاری آیا خاموشی های زمستانی پیش رو خواهیم داشت؟ سخنگوی صنعت برق مصطفی رجبی مشهدی گفت: هم اکنون شبکه برق پایدار و برق همه منطقه ها کشور در حال تأمین است و مسئله ای برای فراوری برق وجود ندارد، ولی با وجود اینکه زمستان را پیش رو داریم اگر مردم در مصرف برق و گاز صرفه جویی نمایند زمستان بدون خاموشی و با تغییر برق پایدار را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا محتمل است زمستانی توأم با خاموشی پیش رو داشته باشیم، شرح داد: برنامه ریزی هایی با شرکت ملی گاز و پخش و پالایش که سوخت نیروگاه ها را تأمین می نماید به صورت مشترک صورت گرفته است که به همراه صرفه جویی مسئله ای به وجود نخواهد آمد.

رجبی مشهدی اضافه نمود: فراوری ما در پیک 43 هزار و 500 مگاوات است و در روز 40 هزار و 500 مگاوات فراوری برق و میزان مصرف نیز به همین میزان یعنی 43 هزار و 500 مگاوات در اوج بار است.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سئوال که چه برنامه ریزی هایی برای جلوگیری از خاموشی های زمستانه در دستور کار است، گفت: یک سری اقداماتی در حال اجرا است بخشی از مربوط به اصلاح روشنایی معابر و تعدیل آن به طوری که در منطقه ای که احتیاج نباشد روشنایی را تعدیل نموده و نظارت لازم را در بخش مشترکان پرمصرف و ادارات خواهیم داشت که به همکاری همکاران شرکت ملی گاز دما در ادارات باید 18 تا 21 درجه باشد و در صورتی که مصرف غیر ضروری باشد باید خاموش کرد و پس از وقت اداری و روزهای تعطیل سیستم های گرمایشی باید خاموش باشد. بعلاوه از مشترکان عمده درخواست کاهش 10 درصدی مصرف را داشته ایم که در مصرف گاز نیروگاه ها نیز مؤثر است و منجر به پایداری برق می گردد.

سخنگوی صنعت برق اضافه نمود: بعلاوه برای مشترکان پر مصرف تعرفه های غیر یارانه ای و به صورت پلکانی است و در صورتی که این مشترکان برق بیشتری را مصرف نمایند هزینه هایشان به صورت پلکانی افزایش می یابد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات تعرفه های غیر یارانه ای برای مشترکان پرمصرف ، خاموشی های زمستانی در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تعرفه های غیر یارانه ای برای مشترکان پرمصرف ، خاموشی های زمستانی در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید