تفاوت آلرژی بهاره و کرونا

به گزارش وبلاگ ساعتچی، تهران (پانا) - آلرژی بهاره یکی از حساسیت های فصلی است که بسیاری از افراد با آن درگیر می شوند و علائمی دارد که بسیار شبیه کروناویروس است. اما باید دید چه تفاوت هایی در این علامت ها است که بیمار تصور نکند به کرونا مبتلا شده است.

تفاوت آلرژی بهاره و کرونا

به گزارش برنا، یک فوق تخصص آسم و آلرژی معتقد است با اقدامات ساده می توان علائم آلرژی را رفع کرد، در غیر این صورت بیمار باید به پزشک مراجعه نموده و ضمن مصرف دارو واکسن درمانی گردد.

با آغاز فصل بهار آلرژی بهاره هم به سراغ بعضی از افراد می رود و علائمی همانند تنگی نفس، خارش گلو، ورم چشم، آبریزش بینی باعث کلافگی آنها می گردد.

به گفته کارشناسان آلرژی چیزی است که باعث پاسخ حساسیتی می گردد و شایع ترین آلرژی زاها، گرده گیاهان در باد، گرده گل ها، شکوفه های درختان و علف های هرز هستند.

آلرژی بهاری معمولاً در دوران کودکی آغاز می گردد، اما ممکن است در هر سن دیگری نیز اتفاق بیفتد. به نظر می رسد مقدار حساسیت ها با افزایش سن کاهش یابد، اما ممکن است بعدها دوباره شدت گیرد.

به همین دلیل و برای پیشیگیری از بروز علائم آلرژی با دکتر محمدحسن بمانیان فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی گفت و گو کردیم. این پزشک متخصص معتقد است با اقدامات ساده می توان علائم آلرژی را رفع کرد در غیر این صورت بیمار باید به پزشک مراجعه نموده و ضمن مصرف دارو حتی واکسن درمانی گردد.

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز فصل بهار گرده افشانی گیاهان آغاز می گردد شرح می دهد: این فرآیند می تواند موجب آلرژی و عوارض آن در بسیاری افراد گردد. اقدامات بسیار ساده ای در این رابطه وجود دارد که با عمل به آنها می توان از عوارض آلرژی مثل عطسه، آبریزش بینی و چشم و خارش گلو و گوش در امان ماند.

اگر آلرژی دارید پنجره ها را ببندید

وی توصیه می نماید: در فصل بهار باید تمامی پنجره های خانه بسته باشد. در خانه نباید از گل و گیاه و پرنده و حیوانات اهلی نگهداری کرد. موها همواره باید کوتاه باشد و پس از حمام باید موها را خشک نگه داشت. به پیش بینی هواشناسی باید توجه کنید چون بسیاری از علائم آلرژی در هنگام وزش باد بروز می نماید. بارش باران و هوای مرطوب می تواند علائم آلرژی را در بسیاری افراد کاهش دهد اگرچه بارندگی در بعضی افراد موجب بروز علائم آلرژی می گردد.

بمانیان ادامه می دهد: افرادی که علائم تثبیت شده آلرژی دارند باید به محض ورود به منزل دوش گرفته و لباس خود را تعویض نمایند. از اسپری شستشوی بینی استفاده نموده و بینی خود را در اول صبح و قبل از خواب شب شستشو دهند. اگر این افراد با رعایت این دستورات بهتر نشدند، باید برای اقدامات درمانی بیشتر به پزشک مراجعه نمایند.

علامت های غیراختصاصی آلرژی

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنی شناسی بالینی، عطسه، آبریزش بینی و چشم و خارش گلو را از علائم اختصاصی آلرژی عنوان می نماید و می گوید: خستگی مفرط، سردرد، احتقان در بینی و گرفتگی گوش ها هم از علامت های غیراختصاصی آلرژی هستند. با توجه به اینکه در آلرژی، بینی، سینوس، گوش میانی، چشم، و قسمت فوقانی سیستم تنفسی درگیر می گردد، ممکن است منجر به بروز علائمی مانند سرگیجه، حالت تهوع و عصبی شدن فرد شوند. این بیماران اگر فقط در فصل بهار دچار این علامت ها می شوند باید آنالیز شوند و با تشخیص عامل خاص بروز این علائم از دارو استفاده نمایند و در نهایت واکسن درمانی شوند.

وی در شرح تفاوت علائم آلرژی با کرونا شرح می دهد: علائم این دو بیماری با هم همپوشانی دارند اما حس خارش در گلو و چشم و بینی همراه با عطسه و آبریزش بینی احتمالا نشانه آلرژی است. اگر بیمار تب نداشته باشد باز هم احتمال آلرژی وجود دارد اگرچه ممکن است کرونا هم بدون تب باشد. اگر عوامل سال گذشته هم بروز نموده باشد به احتمال قوی باز هم این علائم نشانه آلرژی است و اگر فرد در مواجهه با عوامل حساسیت زا مثل گل و گیاه قرار گرفته باشد به احتمال زیاد این علائم ناشی از آلرژی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تفاوت آلرژی بهاره و کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت آلرژی بهاره و کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید