تحریم چاپ مقالات علمی ایران به ضرر تحریم کنندگان است، این اقدام را محکوم می کنیم

به گزارش وبلاگ ساعتچی، خبرنگاران: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در واکنش به تحریم چاپ مقالات علمی ایران گفت: ایجاد محدودیت علمی برای ایران نشان می دهد که آنها گزینه دیگری برای مقابله با پیشرفت ملت ایران ندارند.

تحریم چاپ مقالات علمی ایران به ضرر تحریم کنندگان است، این اقدام را محکوم می کنیم

محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه وبلاگ ساعتچی، با اشاره به اقدام اخیر چند انتشارات خارجی درباره تحریم چاپ مقالات علمی ایرانی گفت: این اقدام در درجه اول نشانه استیصال کشورهای غربی و آمریکایی در برابر پیشرفت علمی ایران است.

وی اضافه نمود: آنها در گام اول کوشششان این بود که بگویند ایران هیچ پیشرفت علمی ندارد و یک کشور عقب افتاده ای است که باید همه امکانات خود را از خارج دریافت کند، اما همین که میزان و کیفیت انتشارات علمی ایران را دیدند و از طرف دیگر به تاثیرگذاری این پیشرفت بر تقویت انسجام داخلی و بین المللی ایران پی بردند از سر استیصال دست به اقداماتی زدند که شاید در طول تاریخ علیه کشوری سابقه نداشته است.

معاون علمی پژوهشی وزیر علوم گفت: ایجاد محدودیت علمی برای ایران و خدشه دار کردن ارتباط علمی آن با دنیا از سوی دشمنان ملت ایران نشان می دهد که آنها گزینه دیگری برای مقابله با ملت ایران و پیشرفت علمی ایران ندارد.

مهدی نژاد اضافه نمود: ایران برای انتشار اطلاعات و مقالات علمی خود وابسته به انتشارات غربی و اروپایی نیست و اینگونه نیست که اگر آنها مقالات علمی ایران را منتشر ننمایند فضای علمی کشور دچار خدشه و رکود می گردد.

وی تاکید نمود: در حال حاضر حدود هزار نشریه علمی و پژوهشی در داخل کشور نسبت به انتشار مقالات دانشمندان کشورمان فعالیت می نماید و پایگاههای مختلفی از جمله پایگاه علمی دنیا اسلام نیز به انتشار این مقالات می پردازند.

معاون علمی و پژوهشی وزیر علوم گفت: با توجه به حجم فراوان تولیدات علمی و دانشمندان ایرانی کشورهای اروپایی و انتشارات وابسته به آنها با این اقدام خودشان ضرر می نمایند.

مهدی نژاد توضیح داد:در عرصه بین الملی همیشه کوشش ما این بوده است که با کشورهایی در عرصه علمی ارتباط داشته باشیم که به حقوق علمی ایران احترام بگذارند و کشورهایی که بیشترین همراهی را با ملت ایران داشته باشند در اولویت هستند.

وی در انتها اضافه نمود: اقدام کشورهای غربی و انتشارات وابسته به آنها در تحریم مقالات علمی دانشمندان ایرانی را محکوم و رد می کنیم و مطمئن هستیم آنها به اهداف خود نخواهند رسید زیرا با زیر ساختارهایی که در کشور از نظر علمی ایجاد شده است ایران می تواند به پیشرفتهای علمی خود با سرعت بیشتر دست یابد.

منبع: تسنیم

به "تحریم چاپ مقالات علمی ایران به ضرر تحریم کنندگان است، این اقدام را محکوم می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم چاپ مقالات علمی ایران به ضرر تحریم کنندگان است، این اقدام را محکوم می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید