تبریز نامزد شهر جهانی فرش در سال 2015 شد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، اعضای هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی در سفری دو روزه به تبریز پتانسیل های این شهر را در حوزه فراوری فرش دستباف ارزیابی و تبریز را به عنوان نامزد شهر جهانی فرش در سال 2015 انتخاب کردند.

تبریز نامزد شهر جهانی فرش در سال 2015 شد

رئیس اتحادیه تولیدنمایندگان فرش دستباف تبریز در جریان بازدید اعضای شورای جهانی صنایع دستی از تالار فرش عمارت شهرداری تبریز گفت:

500 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این هنر دستی درآمد کسب می نمایند و یکی از ارزشمندترین و مهمترین هنرهای صنعت تبریز محسوب می گردد که بیش از 80 درصد ارزش افزوده دارد.

اسماعیل چمنی با بیان اینکه فرش دستبافت تبریز فرشی منحصر به فرد و در جهان بی نظیر است، ادامه داد:

فرش تبریز جایگاهی جهانی دارد و در معرفی تاریخ و فرهنگ این شهر تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به پرونده ثبت جهانی فرش دستبافت تبریز گفت:

با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پیگیر پرونده ثبت جهانی فرش دستبافت تبریز هستیم و امیدواریم این پرونده هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

وی ادامه داد:

نامگذاری یک روز به نام فرش دستباف در تقویم بسیار مهم و حائز اهمیت است و امیدواریم این موضوع به زودی عملی گردد.

چمنی همچنین گفت:

نبود مدیریت واحد در فرش دستبافت تبریز یکی از دیگر مسائل این عرصه است که مدیریت فرش شهر تبریز باید به صورت واحد اجرا گردد که تنها در این صورت در حوزه معرفی و صادرات این اثر برجسته به نتیجه خواهیم رسید.

وی یادآور شد:

هرچند فرش تبریز در سطح جهانی معرفی شده، اما باید به عنوان یک میراث جهانی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو نیز ثبت گردد و این سفر هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی به تبریز برای ارزیابی فرش دستبافت، معرفی فرش دستباف تبریز در سطح جهانی را محقق تر می سازد.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو

به "تبریز نامزد شهر جهانی فرش در سال 2015 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریز نامزد شهر جهانی فرش در سال 2015 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید