تاج: با برانکو در حال مذاکره هستیم، عجله ای برای انتخاب سرمربی نداریم!

به گزارش وبلاگ ساعتچی، الان خیلی بازی تیم ملی نداریم و به همین دلیل خیلی عجله ای در این زمینه نداریم! بحث انتخاب سرمربی تیم ملی در جریان است.

تاج: با برانکو در حال مذاکره هستیم، عجله ای برای انتخاب سرمربی نداریم!

رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تکذیب دوباره رقم بالای قرارداد مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی، گفت: با گزینه های جایگزین از جمله برانکو ایوانکوویچ در حال مذاکره هستیم.

به گزارش مهر، مهدی تاج ظهر امروز دوشنبه در حاشیه مجمع هیات فوتبال استان کردستان در مصاحبه با وبلاگ ساعتچی رسانه های جمعی، گفت: منابع موجود در فوتبال استان کردستان و دیگر نقاط کشور محدود است و با توجه به شرایط حاکم بر کشور باید با این منابع بسازیم و زمینه را برای رشد بهتر در این بخش فراهم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال استان کردستان، اعلام کرد: انتظار من از رئیس جدید هیات فوتبال کردستان این است که از تمامی ظرفیت های ایجاد شده در فوتبال استان بهره نموده و ضمن توجه به نظرات و پیشنهادات پیشکسوتان زمینه برای وحدت و همدلی بیشتر در فوتبال استان را فراهم نمایند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هیات فوتبال کردستان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان باید زمینه برای از بین بردن گسستگی های ایجاد شده در عرصه فوتبال استان کردستان را فراهم نمایند که البته قرار شد که مدیرکل ورزش و جوانان در این راستا پیشقدم شوند.

وی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری جلسه ای با حضور پیشکسوتان برای شنیدن نظرات آنها، گفت: باید نظرات و دیدگاه های مختلف از سوی افراد پیشکسوت شنیده گردد و در این میان ما هیچ گونه محدودیتی نداریم.

وی در واکنش به مهندسی انتخابات هیات فوتبال استان کردستان، اضافه نمود: در اساسنامه فدراسیون فوتبال این است که برای هیات احتیاجی به گذاشتن سرپرست نیست و بخشی از اعتراضات به این مهم بود که البته این ماجرا دقیقا بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال عمل شد.

عمل به اساسنامه در مورد برگزاری انتخابات هیات فوتبال کردستان

تاج ادامه داد: در مورد بحث مهندسی انتخابات هیات فوتبال کردستان نیز ضروری است شرح بدم که بر اساس اساسنامه معین اعضای مجمع کاملا واضح و شفاف است و هیچگونه بحثی در مورد مهندسی در میان نبوده است.

وی گفت: در مورد انتخاب اعضای مجمع جدای از روسای هیات های شهرستانی، از رجحانن افراد در رشته های مختلف از جمله مدیران باشگاه ها، نمایندگان ورزشکاران، داوران و مربیان نیز از بهترین ها انتخاب شده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخاباتی سالم در هیات فوتبال کردستان، گفت: شرایط برگزاری مجمع کاملا در چهارچوب قوانین و مقررات برگزار گردید و هیچ گونه شبهه ای در این میان وجود ندارد.

تاج اضافه نمود: در مورد منابع مورد احتیاج برای فوتبال استان کردستان نیز به دلیل محدودیت ها امکان تیم داری در سطح اول فوتبال کشور برای این استان مقدر نیست چرا که کف مدیریت یک تیم لیگ رجحان احتیاجمند 25 میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان کرد: همین که بانوان کردستانی در صدر جدول رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور قرار دارند جای تقدیر و تشکر دارد و این نشان دهنده ظرفیت های بالای فوتبال کردستان است.

لزوم کار کارشناسی مناسب برای واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه در مورد داستان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، گفت: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید حتما واگذار شوند که اگر این مهم عملیاتی گردد بخش زیادی از مشکلاتی که امروز به عنوان نمونه در بحث سرمربی استقلال به وجود آمده است، دیگر تکرار نخواهد شد.

وی اضافه نمود: در واقع وقتی که بخش خصوصی مدیریت در این دو باشگاه را بر عهده داشته باشد با توجه به اینکه از جیب خود خرج می نماید دیگر اجازه نمی دهد که این چنین مشکلاتی برای این دو تیم به وجود آید.

تاج بیان کرد: به هر حال در بحث واگذاری این دو باشگاه هیچ شکی نیست ولی نکته مهم این است که واگذاری باید منطبق با خرد و عقل جمعی باشد و با توجه به اهمیت این دو باشگاه بسیار مورد توجه مردم هستند و به همین دلیل نمی گردد بدون کار کارشناسی تیم ها را واگذار کرد.

وی گفت: به نظر من باید به بهترین شرایط ممکن این دو تیم را واگذار کرد تا دیگر شاهد مشکلاتی که برای برخی از تیم های در لیگ یک به وجود آمد و از سوی بخش خصوصی واگذار شده، کاملا رها شدند، نباشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: اصل واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس کار درستی است ولی باید این کا با نهایت تدبیر و آنالیز کارشناسی انجام گردد.

رقم قرارداد ویلموتس تعیین است

وی در ادامه به داستان قرارداد ویلموتس اشاره نمود و اضافه نمود: در مورد قرار داد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان نیز اسناد و قرارداد کاملا تعیین بوده و در زمان عقد قرارداد علاوه بر خود من وزیر محترم ورزش و جوانان نیز حضور داشته و هم اکنون این قرارداد در اختیار مراجع ذیصلاح نیز گذاشته شده است.

وی در واکنش به مطرح شدن رقم 3 میلیون دلار قرارداد ویلموتس، گفت: من نمی دانم نماینده محترم وقتی رقم این قرارداد را سه میلیون دلار اعلام می نمایند، این رقم را از کجا آورده اند. آیا ایشان در مذاکرات بوده اند؟

تاج اعلام کرد: قرارداد ویلموتس کاملا تعیین است و در اختیار تمامی نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ... داده شده است و محرمانه بودن برای مراجع ذیصلاح اصلا ملاک نیست.

وی با اشاره به فرایند معین تکلیف پفراینده ویلموتس، گفت: هیچ مسئله ای از نظر ما ندارد و با توجه به اینکه قرارداد از طرف آقای ویلموتس اجرا شده و این مهم قبل از ملاقات ایران و عراق بوده است بنابراین مسئله ای در این خصوص نداریم.

وی ادامه داد: قرارداد آقای ویلموتس از جمله قراردادهای بسیار خوبی است که در آن قید شده غرامت به دو طرف وقتی پرداخت می گردد که مدت زمان آن سه ماهه باشد. یعنی اگر ما ثابت کنیم که وی نباید قرارداد را فسخ می کرد باید وی سه ماه به ما غرامت پرداخت کند.

قرارداد ویلموتس جای هیچ گونه ابهامی ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه نمود: اگر وی فسخ قرارداد را دقیق بداند و بگوید که پول را به موقع به من پرداخت ننموده ایم که البته پرداخت نکردیم. این می تواند سه ماه غرامت بگیرد.

تاج بیان کرد: قرارداد آقای ویلموتس بسیار خوب است و هیچ گونه جای ابهامی ندارد و نوع غرامت در آن کاملا تعریف شده است و بیش از سه ماه هم نیست و عدد آن حتی برای یک سال از کل قرارداد سه میلیون دلار هم نیست.

وی ادامه داد: رقم قرارداد ویلموتس خیلی کمتر از این رقم سه میلیون دلار است و فدراسیون فوتبال راغب بود که کل قرارداد ویلموتس را منتشر کند ولی بر اساس یکی از بندهای آن که قید شده که انتشار قرارداد احتیاجمند تعامل دو طرف است.

تاج گفت: عدم انتشار قرارداد به این دلیل است که ممکن است فرصتی برای طرف مقابل فراهم کند که وی معترض گردد که چرا این قرارداد منتشر شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه نمود: یک میلیون 860 هزار دلار قرارداد قبلی ویلموتس با ساحل عاج بود که البته مقداری در قرارداد با ما افزایش پیدا نموده است.

مذاکره با گزینه های سرمربی تیم ملی ادامه دارد

وی در مورد سرنوشت سرمربی تیم ملی، بیان کرد: در مورد برانکو یکی از گزینه های تیم ملی است و در حال مذاکره هستیم و البته همزمان با وی افراد دیگری نیز هستند که در حال مذاکره هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: الان خیلی بازی تیم ملی نداریم و به همین دلیل خیلی عجله ای در این زمینه نداریم! بحث انتخاب سرمربی تیم ملی در جریان است.

باشگاه ها با تیم امید همکاری می نمایند

تاج در سرانجام در مورد تیم ملی امید، گفت: در مورد حضور بازیکنان در تیم ملی امید همه باشگاه ها اعلام نموده اند که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار می دهند و مسئله ای در این زمینه نداریم.

منبع: عصر ایران

به "تاج: با برانکو در حال مذاکره هستیم، عجله ای برای انتخاب سرمربی نداریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج: با برانکو در حال مذاکره هستیم، عجله ای برای انتخاب سرمربی نداریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید