بهترین زمان برای اولین معاینه ارتودنسی را بشناسیم

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رئیس انجمن ارتودنتیست های ایران با اشاره به بهترین زمان برای اولین مراجعه ارتودنسی گفت: بهتر است بچه ها در سن 7 سالگی جهت آنالیز احتیاج به ارتودنسی مورد ارزیابی و معاینه قرار گیرند

بهترین زمان برای اولین معاینه ارتودنسی را بشناسیم

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ساعتچی، لادن اسلامیان در آستانه برگزاری هفدهمین گردهمایی علمی و چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران گفت: این کنگره 14 تا 17 آبان ماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج کشور برگزار می گردد وجدیدترین دستاورد های علمی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: تِم کنگره، افق های جدید در ارتودنسی است و خانم دکتر طاهره حسین زاده نیک استاد تمام گروه ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی تهران دبیر کمیته علمی این کنگره هستند.

رئیس انجمن ارتودنتیست های ایران بیان داشت: سخنرانان کلیدی در این کنگره از ایران و کشور های آمریکا، کره، ایتالیا، آلمان و دانمارک هستند. سخنرانی که از کشور ایتالیا در کنگره حضور می یابد در خصوص ناهنجاری های کلاس سه سخنرانی می نماید. دو همکار که از کشور آمریکا در کنگره حضور می یابند هر دو ایرانی هستند و در خصوص درمان های توأم ارتودنسی و جراحی سخنرانی دارند. همکاری که از آلمان می آیند سابقه زیادی در خصوص مفصل گیجگاهی فکی دارند. همکاری که از دانمارک می آیند در خصوص مبحث پرطرفدار GET کارگاه و سخنرانی دارند. کارگاه های کنگره شامل دستگاه های ارتودنسی، ردیف کننده های شفاف، تکیه گاه های داخل استخوانی جهت حرکات دندانی و شکاف لب وکام است

وی ادامه داد: تقریباً همه موارد مرتبط با ارتودنسی در این کنگره مورد بحث قرار می گیرد و همکاران پریو، جراحی، پروتز و بچه ها می توانند از مباحث بین رشته ای مختلف در کنگره بهره مند شوند.

همچنین جوایز دکتر بهرمان و دکتر فرمند سبب جلب و جذب همکاری متخصصین جوان، دستیاران و دانشجویان در ارایه مقالات پژوهشی شده است.

همچنین نمایشگاه مواد و تجهیزات دندا نپزشکی و ارتودنسی با یاری و درایت دبیر اجرایی کنگره آقای دکتر فاضل فیروزی در فضایی وسیع برای همکاران در نظر گرفته شده است.

لادن اسلامیان در خصوص اینکه بهترین زمان برای انجام ارتودنسی چه زمانی است، خاطر نشان کرد: این موضوع برای افراد مختلف با شرایط متفاوت فرق می نماید به طور مثال ممکن است کودکی گرفتار مکیدن انگشت باشد که در 3 تا 4 سالگی باید جهت برطرف عادت اقدام کرد.

رئیس انجمن ارتودنتیست های ایران گفت: افرادی که دچار رشد زیاد فک پایین هستند و فک بالای آن ها دارای رشد کمی بوده باید از 7 سالگی برای آن ها ارتودنسی را به شروع کرد همچنین در افرادی که نگران رشد کم فک پایین هستیم در سن بالا در حدود 11 تا 12 سالگی باید برای درمان دست به کار شد تا فک پایین به سمت جلو راهنمایی گردد.

وی تاکید نمود: افرادی که دچار مشکل شدید بی نظمی دندانی باشند بهترین زمان برای انجام ارتودنسی آن ها 7 تا 8 سالگی است همچنین بعضی افراد که احتیاج به جراحی فک داشته باشند آماده سازی ارتودنسی باید از 18 سالگی به بعد باشدچون زود تر از آن نمی توانیم فرد را به جراح ارجاع دهیم.

اسلامیان در خاتمه گفت: به طور کلی بهتر است همه بچه ها در سن 7 سالگی جهت آنالیز احتیاج به ارتودنسی، مورد ارزیابی قرار گیرند و معاینه شوند که در صورت احتیاج، اقدامات به موقع در زمان مورد نظر برای آن ها انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بهترین زمان برای اولین معاینه ارتودنسی را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای اولین معاینه ارتودنسی را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید