اپراتورها IPv6 را برای کاهش پکت لاست و کندی سرعت اینترنت فعال می نمایند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، شنیده می گردد یک اپراتور موبایل برای کاهش پکت لاست و کندی سرعت اینترنت؛ IPv6 را فعال نموده است. رئیس رگولاتوری هم تایید کرد استفاده از IPv6 در دستور کار قرار گرفته است.

اپراتورها IPv6 را برای کاهش پکت لاست و کندی سرعت اینترنت فعال می نمایند

امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره فعال شدن پروتکل IPv6 به وسیله یک اپراتور گفت: موضوع استفاده از IPv6 در دستور کار اپراتورها است و به زودی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح خواهد شد.

لازم به ذکر است اپراتورهای موبایل در مقاطعی اعلام کردند IPv6 را فعال کردند ولی در عمل این قابلیت برای تمام کاربران و به صورت عمومی قابل استفاده نبوده و صرفا در بعضی نقاط و شهرها یا روی بعضی سرویس ها، آی پی ورژن 6 در دسترس است.

IPv6 نوترین نسخه پروتکل IP است که از بنیادی ترین پروتکل های اینترنت محسوب می گردد. همه ما در هنگام اتصال به اینترنت، از IPv4 استفاده می کنیم اما دامنه آی پی های نسخه 4 به انتها رسیده و مسائل زیادی مانند افزایش پکت لاست و تاخیر در اینترنت را به همراه دارد.

آی پی ورژن 6 از آدرس های 128 بیتی استفاده می نماید و فضای آدرس دهی، پیکربندی اتوماتیک، امنیت بیشتر، مسیریابی آسان تر، پشتیبانی از ارتباطات چندگانه و امکانات نو به دست می دهد.

شما می توانید با ، از این مزایا استفاده کنید و برای همواره از IPv4 خلاص شوید.

چند IPv6 در ایران فعال است؟

در ایران، حدود 12 میلیون آدرس IPv4 وجود دارد که 0.33 درصد از کل آدرس های آی پی ورژن 4 دنیا است. سهم هر کاربر ایرانی از IPv4 نیز فقط 0.25 درصد است؛ در حالی که در ایالات متحده، سهم هر کاربر اینترنت 4 آدرس IPv4 وجود دارد.

گفته می گردد 20 درصد کل کاربران اینترنت ایرانی به IPv6 مهاجرت نموده اند که در برابر نزدیک به 115 میلیون دستگاه متصل به اینترنت، سهم بسیار پایینی است.

ایران اقداماتی برای رزرو آدرس آی پی نسخه 6 انجام داده و از این منظر، رتبه 23 دنیا را دارد. گفته می گردد سازمان ها و اپراتورها، کوشش های فراوانی برای دادن Ipv6 بیشتری به کاربران و سرویس ها صورت دادند و این اقدامات ادامه دارد.

اگر اپراتورها به طور گسترده IPv6 را فعال نمایند؛ بعضی از مسائل اینترنت ایران مانند ، کندی سرعت، اختلالات زیاد روی پروتکل های لایه های زیرین شبکه حل می گردد.

در دنیا بیش از 40 درصد آدرس های آی پی مبتنی بر IPv6 است ولی در ایران، براساس گزارش کلودفلر فقط 5 درصد است.

آموزش هایی درباره تغییر آدرس IP در پلتفرم های مختلف:

  • آموزش تغییر آدرس IP در ویندوز 11
  • چگونه در اندروید آدرس IP را تغییر دهیم؟
  • چگونه آدرس IP آیفون و آیپد را پیدا کنیم و به طور دستی تغییر دهیم؟
  • 4 روش مخفی سازی آدرس IP در ویندوز، اندروید و آیفون
منبع: شبکه چی

به "اپراتورها IPv6 را برای کاهش پکت لاست و کندی سرعت اینترنت فعال می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپراتورها IPv6 را برای کاهش پکت لاست و کندی سرعت اینترنت فعال می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید