اولین کشتی آمونیاکی دنیا سال جاری به آب انداخته می گردد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، شرکت آموگی (Amogy) مستقر در بروکلین آمریکا یک هدف بلندپروازانه برای خود معین نموده است تا اولین کشتی دنیا را که از آمونیاک نیرو می گیرد، قبل از سرانجام امسال به نمایش بگذارد.

اولین کشتی آمونیاکی دنیا سال جاری به آب انداخته می گردد

یک استارتاپ آمریکایی میخواهد امسال اولین کشتی دنیا را که با نیروی آمونیاک حرکت می نماید، راهی دریا کند.

به نقل از آی ای، شرکت آموگی (Amogy) مستقر در بروکلین آمریکا یک هدف بلندپروازانه برای خود مشخص نموده است تا اولین کشتی دنیا را که از آمونیاک نیرو می گیرد، قبل از خاتمه امسال به نمایش بگذارد.

در بیانیه مطبوعاتی این استارتاپ آمده است که این شرکت در صورت پیروزیت می تواند عرضه کشتی های تجاری از این نوع را در سال آینده آغاز کند.

به علت توسعه وسایل نقلیه زمینی سبز و توسعه خودرو های برقی و هیبریدی، دنیای حمل و نقل دریایی در تنگنا قرار گرفته است. این صنعت که مسئول 3 درصد از انتشار کربن در دنیا است، مشتاق است به یک وسیله حمل و نقل سبزتر روی آورد. با این حال، فناوری های موجود مانند باتری های الکتریکی امروزی نمی توانند از حمل و نقل طولانی مدت دریایی پشتیبانی نمایند.

اینجاست که آمونیاک به عنوان یک سوخت جایگزین و امیدوارنماینده مطرح می گردد، اما ابتدا باید خود را ثابت کند.

توسعه کشتی های آمونیاکی تا سال 2050

هدف استارتاپ آموگی که در سال 2020 تأسیس شده است، کربن زدایی از حمل و نقل سنگین دریایی با راه چاره های انرژی با چگالی بالا مبتنی بر آمونیاک است.

این شرکت سال گذشته نشان داد که چگونه می توان ماشین آلات سنگین مانند تراکتور و کامیونت را با نیروی آمونیاک تامین کرد و اکنون چشمان خود را معطوف به نمایش فناوری خود در وسایل نقلیه دریایی نموده است.

آموگی ابتدا با یک کشتی یدک کش آغاز به کار نموده است. در حالی که یک کشتی یدک کش ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام بحث در خصوص کشتی های دریایی به فکر خطور می نماید، اما بخش مهمی از صنعت کشتیرانی است که اغلب برای کشیدن کشتی های بزرگ در دریا استفاده می گردد.

قایق انتخابی آموگی در سال 1957 ساخته شده است و از ژنراتور های دیزلی برای تامین انرژی موتور های الکتریکی خود استفاده می نماید. این شرکت میخواهد ژنراتور دیزلی آن را با یک ژنراتور آمونیاکی جایگزین کند.

چیزی که این کشتی را منحصر به فردتر می نماید این است که این ژنراتور یک مگاواتی سه برابر خروجی بیشتری را نسبت به نمونه مورد استفاده برای کامیونت ها دارد.

اگرچه آموگی قبلاً از آمونیاک به عنوان سوخت احتراقی استفاده نموده بود، اما برای این نمایش میخواهد این آمونیاک را به هیدروژن و نیتروژن تجزیه کند تا بتوان از آن در یک پیل سوختی برای فراوری برق و نیرو دادن به موتور های الکتریکی استفاده کرد.

آمونیاک ممکن است به میزان گازوئیل، تراکم انرژی نداشته نباشد، اما احتراق آن منجر به انتشار کربن نمی گردد. البته در حال حاضر فراوری آن یکی از منابع انتشار گاز های گلخانه ای است، اما کوشش ها برای فراوری آمونیاک سبزتر در حال اجرا است که به زودی به بار می نشیند.

برنامه های این شرکت برای رونمایی از اولین کشتی مجهز به آمونیاک در دنیا می تواند به وسیله شرکت های دیگری که قبلاً برای انجام همین کار و ثبت این رکورد به نام خود کوشش نموده اند، خنثی گردد.

پیش از این گزارش شده بود که یک شرکت میخواهد یک کشتی 75 فوتی را با استفاده از آمونیاک تغذیه کند. این شرکت موسوم به Fortescue Future Industries برای خود سال 2022 را هدف قرار داده بود که پیروز به تحقق آن نشد.

در نهایت چندان مهم نیست چه کسی و کدام شرکت این رکورد را به نام خود ثبت خواهد نمود، بلکه آنچه مهم است برآورده کردن احتیاج روز به نوآوری های متعدد برای کاهش انتشار گاز های گلخانه ای در حمل و نقل دریایی است. اگر بخواهیم تا سال 2050 یا قبل از آن به هدف مهم انتشار صفر کربن دست یابیم، هر یاریی از هر شرکتی یاری نماینده خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید

به "اولین کشتی آمونیاکی دنیا سال جاری به آب انداخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کشتی آمونیاکی دنیا سال جاری به آب انداخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید