امتحان نهایی 98، بایدها و نبایدهای استفاده از خوراکی ها در ایام امتحانات

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ایام امتحانات همیشه شرایط خاص خود را برای محصلان دارد و رعایت بعضی بایدها و نبایدها از جمله چگونگی مصرف خوراکی به موفقیت در این روزها یاری می نماید.

امتحان نهایی 98، بایدها و نبایدهای استفاده از خوراکی ها در ایام امتحانات

به گزارش ، به خرداد ماه که می رسیم، تب امتحانات انتها ترم در بین دانش آموزان حسابی داغ می گردد، پدر و مادر ها کوشش خود را به کار می گیرند تا فرزندانشان در محیطی آرام و به دور از تنش مطالعه نمایند، اما با این حال بسیاری از دانش آموزان دچار استرس می شوند.

امتحانات انتها ترم با اینکه از هفت سالگی تا 18 سالگی همراه دانش آموز است، اماهمواره آنها را دچار استرس می نماید، وجود این تنش ها طبیعی است؛ جالب است که با گذشت سال ها نه تنها این استرس کاهش نمی یابد بلکه هر ساله بیشتر می گردد و دلیل آن هم حساس شدن شرایط و سخت شدن درس هاست که بسیاری از دانش آموزان را گرفتار می نماید.

روش درست مطالعه، برنامه ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، هدفمندی، دوری از استرس و اضطراب، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

خوب است بدانید امتحانات انتها ترم را می توان با آرامش کامل و برنامه ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی پشت سر گذاشت و با خیال راحت برای سال تحصیلی جدید آماده شد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه امتحانات شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

نکات تغذیه ای مفید در ایام امتحانات

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: دانش آموزان در ایام امتحانات باید به تغذیه خود توجه نمایند تا بتوانند این ایام را به خوبی پشت سر بگذارند؛یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از تأمین نیازهای تغذیه ای دانش آموزان ، استفاده از 6 گروه اصلی غذایی است که باید در برنامه غذایی روزانه از آن استفاده گردد.

رحمانی اعلام کرد: 6 گروه اصلی غذایی که دانش آموزان باید از آن استفاده نمایند شامل نان و غلات، گوشت، تخم مرغ، حبوبات و مغزها، گروه میوه ها و سبزیجات، گروه شیر و لبنیات است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: صبحانه از مهم ترین وعده های غذایی برای دانش آموزان به شمار می رود؛ دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند در یادگیری مطالب و درک مطالب ضعیف هستند که قدرت خلاقیت و ابتکار آن ها را کم می نماید بنابراین نخوردن صبحانه باعث کمبود موادغذایی روزانه است که چه بسا در وعده های دیگر غذایی جبران نگردد.

وی گفت: مطالعات اخیر نشان داده که تغذیه صحیح در قدرت یادگیری تاثیر بسزایی دارد و نخوردن صبحانه می تواند تأثیرات منفی بر تمرکز و یادگیری آنها داشته باشد؛نخوردن صبحانه باعث کاهش قدرت یادگیری می گردد.

رحمانی با بیان اینکه دانش آموزان باید به خواب و خوراک خود اهمیت دهند،گفت: خواب و خوراک منظم فرآیند درک یادگیری را زیاد می نماید؛ توصیه می گردد به خواب خود توجه و استرس خود را کنید.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه اصلاح الگوی رفتار خواب و غذا در تقویت حافظه کوتاه مدت تاثیر بسزایی دارد،گفت: دانش آموزان حتما باید در روز سه وعده اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام را میل نمایند؛ دانش آموزان از مصرف تنقلات در ایام امتحانات خودداری نمایند.

وی یادآوری کرد: دانش آموزان از مصرف تنقلات مثل شیرینی و چیپس و پفک خودداری نمایند؛می توانند برای تقویت خود از مغزها مانند بادام،گردو،پسته و فندق استفاده نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "امتحان نهایی 98، بایدها و نبایدهای استفاده از خوراکی ها در ایام امتحانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحان نهایی 98، بایدها و نبایدهای استفاده از خوراکی ها در ایام امتحانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید