اظهارنظر صدراعظم آلمان درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ایسنا نوشت: صدراعظم آلمان با تکیه بر ادعاهای واهی درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران گفت که جلوگیری از فراوری اورانیوم در ایران که می تواند منجر به ساخت بمب اتم گردد، همچنان یک وظیفه مهم است.

اظهارنظر صدراعظم آلمان درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران

به نقل از خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (سه شنبه) در یک رویداد مذهبی در برلین خواستار مذاکرات دنیای نو برای خلع سلاح هسته ای شد و تاکید نمود که نه تنها روسیه و آمریکا، بلکه چین نیز باید در این گفت وگوها مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: شروع دور نوی از کنترل تسلیحات در دنیا بسیار حائز اهمیت خواهد بود و این در حالی است که چندین کشور دیگر نیز زرادخانه هسته ای ساخته اند.

شولتس با تکیه بر ادعاهای بی اساس و نخ نما شده غرب علیه ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران اضافه نمود: جلوگیری از فراوری اورانیومی در ایران که می تواند به فراوری سلاح هسته ای یاری کند، کماکان یک وظیفه مهم به جای مانده است.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح می گردد که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها بر ماهیت کاملاً صلح آمیز فعالیت های هسته ای کشورمان تاکید نموده اند و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تا به امروز هیچ گاه وجود انحراف در برنامه و مواد هسته ای ایران را تائید ننموده است.

این مقام ارشد آلمان بعلاوه تسلیحات هسته ای را یک تهدید وجودی علیه بشریت توصیف کرد.

به نوشته تلگراف، بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI)، تعداد سلاح های هسته ای عملیاتی در سال 2022 با اجرای برنامه های بلندمدت نوسازی و توسعه نیرو به وسیله کشورهای دارنده افزایش یافته است.

310310

منبع: خبرآنلاین

به "اظهارنظر صدراعظم آلمان درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر صدراعظم آلمان درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید