استحکام بخشی ریشه های درخت گردوی 500 ساله اسفرجان

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا گفت: درخت گردوی روستای اسفرجان با قدمت بیش از 500 سال که بعضی ریشه هایش از خاک بیرون آمده بود، استحکام بخشی و خاکریزی شد.

استحکام بخشی ریشه های درخت گردوی 500 ساله اسفرجان

محمدحسن شبانی با بیان اینکه روستای اسفرجان با تاریخچه ای قدیمی در زمره مکان های دیدنی نهاده شده است، گفت: یکی از جاذبه های بی نظیر روستای اسفرجان درخت گردویی با قدمت بیش از 500 سال است که در محله عرب ها نهاده شده است و چنان بزرگ است که بعضی ریشه هایش از خاک بیرون آمده و همه اهالی احترام و قداست خاصی برای آن قائل هستند و نمادی از برکت و سرسبزی برای مردمان این دیار است و قطر آن به بیش از یک متر می رسد.

او بیان نمود: با توجه به حساسیت مردم نسبت به نگهداری از این درخت به عنوان میراث ماندگار طبیعی با یاری اهالی و دهیاری این روستا و با نظارت میراث فرهنگی شهرضا قسمت هایی از ریشه های قطور این درخت به علت قدمت و فرسایش خاک، بیرون آمده و خطر واژگونی داشت، استحکام بخشی و خاکریزی اطراف این درخت انجام شد.

شبانی با بیان اینکه درختان کهنسال گردوی این روستا با قدمتی بیش از دویست سال عمر، همچنان ثمر می دهند و زیبایی شگفت انگیزی دارند، اضافه نمود: این درختان با زیبایی خاص خود گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نمایند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا گفت: شهرضا به لحاظ نهاده شدن در راستا کریدور شمال به جنوب کشور همیشه محور تردد هموطنان برای عزیمت به نقاط مختلف است و بر همین اساس طرح توسعه صنعت گردشگری روستایی در این شهرستان با موضوع روستا های برخوردار از امکانات و خدمات مناسب و بعلاوه دارای منظره های طبیعی در دستور کار نهاده شد و روستای اسفرجان روستای هدف گردشگری انتخاب شد.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، شناخت ظرفیت ها و زمینه سازی حضور بخش خصوصی برای تأمین زیرساخت های گردشگری و تأمین امکانات مورد احتیاج اقامتی و خدماتی و رفاهی برای گردشگران داخلی و خارجی است.

وبلاگ ساعتچی اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استحکام بخشی ریشه های درخت گردوی 500 ساله اسفرجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استحکام بخشی ریشه های درخت گردوی 500 ساله اسفرجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید