آلودگی هوا با ریسک ابتلا به فشارخون بالا مرتبط است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، یافته های بدست آمده از آنالیز 17 مطالعه اجرا شده در دنیا نشان می دهد که یک رابطه احتمالی بین فشار خون و هوای آلوده و کثیف ناشی از آلاینده های نظیر دود اگزوز وسایط نقلیه، سوخت زغال سنگ و گردوغبار موجود در هوا، وجود دارد.

آلودگی هوا با ریسک ابتلا به فشارخون بالا مرتبط است

تائو لیو، عضو تیم مطالعه از موسسه سلامت عمومی در گوآنگژو چین، در این باره می گوید: نتایج ما اثبات می نماید که آلاینده های هوا دارای تاثیرات بلندمدت و کوتاه مدت بر ریسک ابتلا به فشارخون بالا هستند.

وی عنوان می نماید که در کوتاه مدت، چند روز افزایش آلودگی هوا منجر به مراجعه فوری بیشتر به بیمارستان به خاطر افزایش موقتی فشارخون می گردد. در بلندمدت هم، افرادی که در مناطق دارای میزان بالا و مداوم آلودگی هوا زندگی می نمایند انتها مبتلا به فشارخون بالا مزمن می شوند.

فشارخون بالا، فاکتور پرخطر اصلی سکته و بیماری قلبی، و علت شماره یک مرگ در سراسر جهان است. به گفته محققان، تنها فشار خون بالا با افزایش حدوداً 17 درصدی مرگ و میرهای جهان مرتبط است.

در این مطالعه، پژوهشگران 17 مطالعه صورت گرفته در سراسر جهان را تا ماه اوت سال 2015 مورد تحلیل و آنالیز قرار دادند. مجموع تعداد افراد شرکت نماینده در تمامی این مطالعات 328 هزار نفر بود که در حدود 108 هزار نفر آنها مبتلا به فشارخون بالا بودند.

این پژوهش ها در کشورهای برزیل، کانادا، چین، دانمارک، آلمان، ایران، اسپانیا، سوئد، تایوان و ایالات متحده صورت گرفته بود.

طبق تعریف تیم تحقیق، منظور از فشار خون بالا، فشار خون سیستولیک بالای 14 و فشار خون دیاستولیک بیشتر از 9 بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آلودگی هوا با ریسک ابتلا به فشارخون بالا مرتبط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا با ریسک ابتلا به فشارخون بالا مرتبط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید