5 پیش بینی از بازار خودرو در هفته های آینده

به گزارش وبلاگ ساعتچی، قیمت خودرو در کشور از ابتدای فروردین روندی صعودی را طی کرد. این رکود تورمی در بازار خودروی کشور، باعث شد اندازه معاملات در کشور کاهش یابد.

5 پیش بینی از بازار خودرو در هفته های آینده

البته به عقیده کارشناسان به نظر نمی رسد قیمت خودرو در کوتاه مدت کاهش پیدا کند. پیش بینی پنج کارشناس را در خصوص آینده بازار خودرو در ادامه می خوانید.

بازار در انتظار واردات و مذاکرات وین

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در مصاحبه با وبلاگ ساعتچی گفت: باید به این نکته توجه کرد که قدرت خرید خودرو در بازار وجود ندارد. معاملاتی که در حال اجرا است به دلالان برمی گردد.

او اضافه کرد: چند عامل در به رکود رفتن بازار خودروی کشور تاثیرگذار هستند. اولین عامل کاهش قدرت خرید مردم است. البته بازار انتظار واردات و تزریق خودرو به کشور را دارد. با طولانی شدن مذاکرات وین انتظار واردات خودرو نیز کمرنگ تر می گردد. تا زمانی که این شرایط تغییری نکند، بازار به فرایند نوسانی خود ادامه می دهد.

افزایش قیمت ها تحت تاثیر خودروهای صفر

اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران نیز به وبلاگ ساعتچی گفت: به علت افزایش قیمت کارخانه ها، قیمت ها در بازار نیز در حال افزایش است. برای مثال خودروی سمند، 40 تا 60 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا نموده است.

به اعتقاد او، هیچ علتی برای افزایش قیمت وجود ندارد. به نظر نمی رسد با شرایط فعلی بازار، قیمت خودرویی در آینده کاهش یابد.

شرط تعادلی شدن قیمت ها

بعلاوه، حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی مشهد در مصاحبه با وبلاگ ساعتچی گفت: ایران خودرو دو شرط برای حذف قرعه کشی طرح های فروش عنوان کرد. اگر خودروسازان قرعه کشی را حذف نمایند، اندازه عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می رسد. در نتیجه قیمت ها نیز تعادلی می شوند.

او شرح داد: نوسان نسبت به اوایل فروردین کاهش یافته و قیمت ها به صورت لحظه ای افزایش ندارد. اما همچنان قیمت ها بالا است. به نظر می رسد این شرایط در آینده نیز ادامه یابد.

دولت تکلیف واردات را تعیین کند

فیروز نادری، کارشناس خودرو نیز به وبلاگ ساعتچی گفت: طولانی شدن بحث واردات نیز یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت در بازار خودرو بود.

او شرح داد: به نظر نمی رسد کاهش قیمتی در راه باشد. تا دولت در پی چاره ای برای حل این مشکل نباشد قیمت ها افزایشی خواهد بود. هیچ اقدامی نیز در این رابطه از طرف دولت صورت نگرفته است.

عملی نشدن وعده ها؛ عامل گرانی

بعلاوه امیرحسن کاکایی، کارشناس خودرو در مصاحبه با وبلاگ ساعتچی گفت: قیمت سایر اقلام نیز از ابتدای سال با سرعت بالا در حال افزایش است.

او افرود: این افزایش قیمت به طور کامل ارتباطی با صنعت خودروسازی کشور ندارد. عملی نشدن وعده های دولت یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت است.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ ساعتچی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "5 پیش بینی از بازار خودرو در هفته های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پیش بینی از بازار خودرو در هفته های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید