کشف مهم دانشمندان روس در خصوص واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ ساعتچی، کارشناسان وزارت بهداشت روسیه اعلام کرده اند، برای نخستین بار پیروز به استخراج یک ژنوم کامل ویروس کرونا از یک بیمار شده اند که این دستاورد مهم می تواند به تولید واکسن و دارو برای درمان کرونا کمک می کند.

کشف مهم دانشمندان روس در خصوص واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ ساعتچی به نقل از اسپوتنیک، دمیتری لیوزنوف، رئیس مؤسسه ملی تحقیقات آنفولانزا در وزارت بهداشت روسیه در این مورد گفت: بررسی و تجزیه و تحلیل سریع ویروس کرونا از آن جهت ضروری است که به درک نحوه تکامل این ویروس کمک می کند.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت روسیه، پژوهشگران روس امروز پنج شنبه این دستاورد علمی خود را تکمیل کرده اند و بررسی دقیق ژنوم مذکور را به سرعت آغاز کرده اند تا درک بیشتری از این ویروس جدید و ناشناخته به دست آورند.

ابعاد ذرات این ژنوم به 100 تا 120 نانومتر می رسد و تصاویر آن با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونیکی از نوع جم 1400 تهیه شده است.

تا به حال در روسیه 147 فرد ابتلاء به ویروس کرونا شناسایی شده اند که از میان آنها نه نفر بهبود یافته اند و یک نفر نیز فوت کرده است. دولت روسیه برای مقابله با این مشکل تمامی مرزهای خود را با کشورهای همسایه بسته است و کنترل های سختگیرانه ای را در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار اعمال می کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کشف مهم دانشمندان روس در خصوص واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مهم دانشمندان روس در خصوص واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید