کره شمالی از ژاپن و آمریکا بابت انجام رزمایش مشترک انتقاد کرد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رسانه دولتی کره شمالی از ژاپن به خاطر برگزاری رزمایش با نیروی هوایی آمریکا در روزهای اخیر انتقاد کرد.

کره شمالی از ژاپن و آمریکا بابت انجام رزمایش مشترک انتقاد کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعتچی، کره شمالی روز چهارشنبه از برگزاری رزمایش مشترک بین ژاپن و آمریکا که چندی قبل در سواحل شمالی ژاپن برگزار گشت، انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشال خبرگزاری دولتی کره شمالی برگزاری رزمایش مشترک بین ژاپن و آمریکا که چندی قبل برگزار گشت را تحریک کننده خواند.

این رزمایش دو هفته قبل در شمال ژاپن بین نیروی هوایی آمریکا و ارتش ژاپن برگزار گشت و طی آن یک فروند بمب افکن بی-52، تعدادی جنگنده اف-16 و اف-2 حضور داشتند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در توصیف این رزمایش نوشت: این یک عمل کورکورانه است که منطقه را به شدت تهدید می کند و نشان می دهد ژاپن در تلاشی جاه طلبانه، سعی دارد موقعیت نظامی قدرتمندی را تحقق بخشد.

ژاپن یکشنبه گذشته ماهواره جاسوسی جدیدی را برای رصد تحرکات در تاسیسات موشکی کره شمالی در مدار زمین قرار داد. این ماهواره جاسوسی توسط موشک اچ - II آی ساعت 10:34 صبح به وقت محلی از مرکز فضایی تانگاشیما پرتاب و حدود 20 دقیقه بعد وارد مدار زمین شد. این ماهواره 11 میلیارد ینی (واحد پول ژاپن) به دوربین دیجیتالی پیشرفته مجهز شده است.

پیشتر قرار بود این ماهواره در 28 ژانویه (سه شنبه هشتم بهمن) به مدار زمین پرتاب شود، اما این پرتاب بنا به دلایل فنی (نشت نیتروژن) به تعویق افتاد. این ماهواره جاسوسی در کنار هفت ماهواره شناسایی دیگر قرار می گیرد که تصور می شود تحرکات موشک کره شمالی و تحولات دیگر را کنترل می کند. (جزئیات بیشتر)

کره شمالی همچنین از کره جنوبی به خاطر شرکت در رزمایش دراگون سی 2020 با حضور آمریکا، استرالیا، ژاپن و نیوزلند انتقاد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "کره شمالی از ژاپن و آمریکا بابت انجام رزمایش مشترک انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی از ژاپن و آمریکا بابت انجام رزمایش مشترک انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید