خاتمه مرحله اول واکسیناسیون کادر پزشکی همدان، همدان پیشگام در واکسیناسیون کارکنان مطب ها، داروخانه ها و رادیولوژی ها

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رئیس نظام پزشکی استان همدان از انتها یافتن مرحله نخست واکسیناسیون کادر پزشکی در این استان اطلاع داد.

خاتمه مرحله اول واکسیناسیون کادر پزشکی همدان، همدان پیشگام در واکسیناسیون کارکنان مطب ها، داروخانه ها و رادیولوژی ها

به گزارش خبرنگار از،علیرضا مدرکیان,رئیس نظام پزشکی همدان از اتمام مرحله نخست واکسیناسیون کادر پزشکی همدان اطلاع داد و گفت: تعداد قابل توجهی از پزشکان استان واکسینه شده اند و همدان نخستین استانی بود که واکسیناسیون کارکنان مطب ها، داروخانه ها و رادیولوژی ها را هم انجام داده است.

او با اشاره به واکسیناسیون پزشکان همدان اظهار کرد: با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به ویژه مرکز بهداشت همدان چندین نوبت واکسیناسیون پزشکان صورت گرفته و تنها افرادی به جای مانده اند که خود اقدام به انجام واکسیناسیون نکردند و تعداد آن ها هم اندک است.

رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه تقریبا واکسیناسیون کادر پزشکی تکمیل شده و چندین نوبت برای این اقدام به پزشکان فراخوان داده و کار پیگیری شد گفت: دو روز پیش دز دوم واکسیناسیون گروه اول که افراد بالای 50 سال بودند، انجام شد.

مدرکیان اعلام کرد شاید تعداد کمی به جای مانده باشند که امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در دو هفته آینده کار به اتمام برسد و بر اساس سند ملی واکسیناسیون، گروه های پزشکی جزو گروه اول و در معرض خطر بودند که واکسینه شده اند.

او با بیان اینکه تعدادی از کادر پزشکی هم در مراکز دولتی و دانشگاهی مشغول به کار هستند که در محل فعالیت خود واکسینه شده اند گفت: خوشبختانه مردم هشدار تجمع در مطب ها را به خاطر کنترل بیماری کرونا جدی گرفتند و امروز شاهد کاهش حضور آن ها در این مراکز هستیم.

رئیس نظام پزشکی استان همدان گفت: البته در تعدادی از مطب ها متخصصان کمی وجود دارند و مراجعات کم است، اما شرایط در مطب هایی که مراجعات زیادی دارند با سیستم نوبت دهی، عملکرد خوب پزشکان و مراعات مردم مدیریت شده است.

مدرکیان با تاکید اینکه ممکن است به صورت موردی مطب هایی شلوغ باشند و نباید آن را به همه جا تعمیم داد، چون این مراکز متخصصان زیادی دارند و مراجعات مردم به آن ها هم بیشتر است اضافه کرد: با این وجود در حال حاضر به طور محسوس شاهد کاهش حضور افراد در مطب ها هستیم و پذیرش بیماران به نصف رسیده و مردم هم خوب رعایت می نمایند.

او با اشاره به اینکه در حال خروج از پیک چهارم بیماری کرونا هستیم، اما خواهشمندیم مردم همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند, اسم کرد: افراد مراجعات خود را به مطب ها و مراکز درمانی در حد ضرورت قرار دهند تا کمتر شاهد شیوع این بیماری باشیم.

رئیس نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه در پی ساخت و ساز اصولی مطب ها و مراکز درمانی هستیم گفت: امیدوارم شهرداری همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد و به ساختمان های پزشکی که تهویه و ایمنی مناسب و آسانسور دارند، مجوز دهند.

مدرکیان با بیان اینکه کرونا بعضی مسائل را نشان داد تا در جهت بهتر شدن شرایط و ایمنی قدم برداریم اضافه کرد: امیدوارم این بیماری با تمام خسارت هایی که داشت زمینه ساز اصلاحات خوب در بخش بهداشت و درمان گردد.

منبع فارس

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خاتمه مرحله اول واکسیناسیون کادر پزشکی همدان، همدان پیشگام در واکسیناسیون کارکنان مطب ها، داروخانه ها و رادیولوژی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه مرحله اول واکسیناسیون کادر پزشکی همدان، همدان پیشگام در واکسیناسیون کارکنان مطب ها، داروخانه ها و رادیولوژی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید