پاکسازی آب با یاری صدف های سیاه!

به گزارش وبلاگ ساعتچی، پژوهشگران باور دارند که می توان در آینده از صدف های سیاه، به عنوان یک فیلتر برای تصفیه آب استفاده کرد.

پاکسازی آب با یاری صدف های سیاه!

به گزارش وبلاگ ساعتچی و به نقل از فیز، صدف سیاه(Mussel)، گونه ای از نرم تنان است که در صدف جای گرفته اند و در آب های شور یا شیرین زندگی می نمایند. افراد بسیاری در سراسر دنیا، نرم تنان داخل صدف سیاه را به عنوان یک غذای دریایی مصرف می نمایند اما شاید ندانند که صدف سیاه می تواند یک فیلتر مافوق قوی برای تصفیه آب باشد و با آلودگی آب مبارزه کند.

صف سیاه در دریا مانند جاروبرقی عمل می نماید و فیتوپلانکتون ها را به همراه ریزپلاستیک ها، مواد سمی و آلاینده های دیگر فرو می برد؛ در نتیجه شاید روزی بتوان از این توانایی صدف سیاه، برای پاکسازی آب استفاده کرد.

صدف دریایی، یک فیلتر مافوق قوی به شمار می رود و می تواند تا 25 لیتر آب را در روز پاکسازی کند. این موجود دریایی، یک نمونه واقعی از زیست انباشتگی آلاینده هایی است که همواره در خصوص آنها صحبت می گردد.

هنگامی که صدف های سیاه، آب را با یاری آبشش های خود پمپاژ و تصفیه می نمایند، تقریبا هر چیزی که به همراه آن است، در آنها ذخیره می گردد؛ به همین دلیل برای مصرف صدف های سیاه به عنوان غذا، دستورالعمل های دشواری وجود دارد.

از صدف های سیاه می توان به عنوان زیست نشانگرهای سلامتی دریاها، دریاچه ها و رودخانه های محل سکونت این موجودات استفاده کرد.

ایده استفاده از صدف های سیاه در سراسر اقیانوس برای جذب میکروپلاستیک ها، در حال حاضر مانند یک رویا به نظر می رسد اما برای جذب آلاینده های دیگر می توان گروهی از نرم تنان موسوم به دوکفه ای ها(bivalves) را نیز به کار برد.

این پژوهش، در مجله Environmental Pollution به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پاکسازی آب با یاری صدف های سیاه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکسازی آب با یاری صدف های سیاه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید