واکنش بازار خودرو به انتخابات آمریکا ، آینده خودرو چه می گردد؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، با اتمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نوسان آرای دو کاندیدا در روز چهارشنبه بازار خودرو هم فرایند نوسانی داشت. در این روز با بالا رفتن سطح رای دونالد ترامپ، قیمت دلار افزایش یافت و قیمت بعضی خودروهای پر تقاضا نیز کمی گران شد.

واکنش بازار خودرو به انتخابات آمریکا ، آینده خودرو چه می گردد؟

همچنین در ساعات دیگر روز چهارشنبه با پیش دریافت آرای جو بایدن قیمت دلار و به دنبال آن قیمت خودروها فرایند کاهشی پیدا کرد اما در آخرین معاملات روز چهارشنبه قیمت بعضی از خودروهای پر تقاضا به دلیل مباحث سیاسی و افزایش قیمت دلار افزایش یافت.

هرچند روز چهارشنبه کمی قیمت خودرو نوسان رو به بالا داشت اما به تدریج با افزایش شانس برد بایدن در انتخابات آمریکا، کاهش قیمت ها شروع شده و به نظر می رسد همچنان فعالان بازار خودرو انتظار کاهش قیمت خودرو را دارند.

به اعتقاد یک فعال بازار خودرو، عامل اصلی نوسان قیمت خودرو قیمت دلار است. با افزایش 750 تومانی قیمت دلار در روز چهارشنبه و رسیدن آن به کانال 29 هزار و 750 تومان قیمت خودرو در بازار ایران واکنش نشان داد. پیش بینی می گردد چنانچه ترامپ پیروز انتخابات گردد قیمت دلار فرایند صعودی خواهد داشت و این افزایش قیمت خودروهای ایرانی و خارجی را هم گران می نماید.

به گفته فیروز نادری روز چهارشنبه با افزایش آرای ترامپ قیمت دلار گران شد و به دنبال آن قیمت بعضی خودروها نیز افزایش یافت. به عنوان مثال قیمت خودروهای پر تقاضا از جمله 206، پراید و تیبا بین سه تا 15 میلیون تومان افزایش یافت.

این فعال بازار خودرو با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا بر فرایند بازار خودرو به وبلاگ ساعتچی گفت: روز چهارشنبه با افزایش قیمت دلار قیمت خودروهای 300 میلیون به بالا در بازار حدود 15 میلیون تومان گران شدند. به عنوان مثال 206 تیپ دو قبل از انتخابات با قیمت 235 میلیون تومان فروخته می شد اما در زمان انتخابات قیمت این مدل خودرو به 245 میلیون تومان رسید.

او اظهار کرد: همچنین قیمت خودروهایی همچون پراید و تیبا با نوسان پنج میلیون تومانی به تریب با قیمت 126 و 154 میلیون تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت پراید قبل از انتخابات آمریکا حدود 120 میلیون تومان بود و همچنین قیمت تیبا نیز با قیمت 142 میلیون تومان معامله شده بود.

نادری با اشاره به کُند شدن فرایند معاملات خودرو بیان نمود: با توجه به نوسان قیمت ها، خودرو در بازار معامله می گردد اما فرایند معاملات رضایت بخش نیست.

طبق تحلیل فعالان بازار خودرو با کاهش قیمت دلار ظرف دو هفته گذشته قیمت خودروها در بازار کاهش 20 تا 40 میلیون تومانی را تجربه نموده است. از سوی دیگر با افزایش شانس برد بایدن در انتخابات آمریکا، دلار کاهش قابل توجهی در قیمت داشته که این اتفاق بر بازار خودرو در روز پنجشنبه نیز تاثیر گذاشته و قیمت ها در بازار خودرو نزولی شده است.

منبع: تجارت نیوز

به "واکنش بازار خودرو به انتخابات آمریکا ، آینده خودرو چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بازار خودرو به انتخابات آمریکا ، آینده خودرو چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید