هوش مصنوعی گوگل 120 میلیارد دلار از ارزش شرکت کم کرد

به گزارش وبلاگ ساعتچی به نقل از تلگراف، بارد هوش مصنوعی گوگل در پاسخ به سوالی درباره تلسکوپ ناسا پاسخی گمراه کننده داد و پس از آن ارش سهام آلفابت(شرکت مادر گوگل) 8 درصد کاهش یافت. در حقیقت بارد دستیار جستجوی هوش مصنوعی است که گوگل از آن برای فراوری خلاصه متون در صفحات نتایج جستجو استفاده می نماید.

هوش مصنوعی گوگل 120 میلیارد دلار از ارزش شرکت کم کرد

با این وجود، یک تصویر متحرک از گوگل بارد(Google Bard) که به وسیله این شرکت به نشانه راه اندازی ویژگی نو توزیع شده است، پاسخی اشتباه به یک سوال می دهد. این امر سوالات زیادی درباره صحت موتور جستجوها و پاسخ های فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی در واکنش به سوالات انسان ها به وجود آورد.

در یک GIF متحرک فرایند کار کردن بارد نشان داده می گردد که طی آن یک کاربر در قسمت جستجو می نویسد: کدام یک از اکتشافات نو تلسکوپ فضایی جیمز وب را می توانم برای کودک 9 ساله ام شرح دهم؟

این تلسکوپ ناسا در دسامبر 2021 میلادی وارد مرحله عملیاتی شد و محققان تا به امروز ازآن برای کشف چند سیاره خارج از منظومه شمسی استفاده نموده اند.

یکی از پاسخ هایی که بارد به این سوال داد آن بود که تلسکوپ ایی جیمز وتین تصاویر از یک سیاره خارج از منظومه شمسی را ثبت نموده است.

این پاسخ صحیح نیست زیرا نخستین تصاویر از سیاره خارج از منظومه شمسی در سال 2004 میلادی و به وسیله تلسکوپی در شیلی ثبت شدند.

همین امر نگرانی هایی را درباره عدم صحت داده های فراوری شده به وسیله سیستم های هوش مصنوعی به وجود آورده است.

کاهش 8 درصدی سهام آلفابت، بیشترین اندازه کاهش ارزش سهام آن از اکتبر 2022 میلادی تا به امروز به شمار میرود. در آن تاریخ پس از تعیین شدن کاهش فروش محصولات وسرویس ها، سودآوری و رشد آلفابت، ارزش سهام آن 9 درصد کم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هوش مصنوعی گوگل 120 میلیارد دلار از ارزش شرکت کم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی گوگل 120 میلیارد دلار از ارزش شرکت کم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید