نگرانی ها نسبت به وقوع جنگ داخلی در تونس

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رئیس فراکسیون قلب تونس تاکید نمود، نگرانی هایی درباره وقوع جنگ داخلی در کشور به دلیل حوادث موجود در مجلس تونس وجود دارد.

نگرانی ها نسبت به وقوع جنگ داخلی در تونس

اسامه الخلیفی، رئیس این فراکسیون در مصاحبه با کانال النسمه تونس حوادث خشونت آمیز که توسط فراکسیون قانون اساسی آزاد در مجلس رخ داد و به گفته وی انسجام نهادهای کشور را مخدوش و تصویر تونس را در سطح داخلی و خارجی بد جلوه داد، محکوم کرد.

وی گفت، با توجه به اینکه درگیری ایدئولوژیک بین فراکسیون قانون اساسی آزاد، جنبش النهضه و ائتلاف الکرامه هنوز متوقف نشده است ممکن است کشور وارد یک جنگ داخلی و زد و خورد میان هواداران این احزاب گردد.

به همین دلیل، الخلیفی تاکید نمود، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس نمی تواند مجلس را منحل کند. تنها فرضی که این امکان را به رئیس جمهور می دهد عدم اعطای رای اعتماد به مجلس و آرای کافی به یک دولت است.

رئیس جمهوری تونس اخیرا با اصلاحات وزارتی که توسط نخست وزیر این کشور صورت گرفته بود، مخالفت کرد.

وی همچنین تاکید نمود، تصویب وزیران جدید در مجلس را به رسمیت نمی شناسد چرا که این اقدام مغایر با قانون اساسی است. همین مساله موجب ایجاد جنجال سیاسی و قانونی گسترده در تونس شد و در حالی که نخست وزیر وجود هرگونه اختلاف با رئیس جمهوری را رد کرد رئیس مجلس نقش رئیس جمهوری را در نظام، نمادین خواند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "نگرانی ها نسبت به وقوع جنگ داخلی در تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی ها نسبت به وقوع جنگ داخلی در تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید