سوگواری پیش از مصیبت

به گزارش وبلاگ ساعتچی، نقطه عطف فصل همینجاست؛ هفته بیستم. جایی که استقلال بعد از چند هفته شلتاق در جاده قهرمانی و بردهای مسلسل وار به زمین سفت رسید و متوقف شد.

سوگواری پیش از مصیبت

در یک بازی پرحادثه که اتفاقات بسیاری در دل خود داشت اما نتیجه در سرانجام آن چیزی نبود که فرهاد مجیدی می خواست. همو که دو هفته پرتنش و جنجالی را سپری کرده و پس از پرونده پر سر و صدای سربازگیت به نظر می رسد تمرکزش را از دست داده. مردی که در تمامی نشست های مطبوعاتی پس و پیش از بازی ها جملات معترضه و کنایه آمیزی را مطرح می کند و از رقیب گرفته تا فدراسیون فوتبال و تیم حریف را بی نصیب نمی گذارد اما حالا و درست در کلیدی ترین مقطع فصل اسیر حاشیه ای غریب شده که به نظر باشگاه و مدیریت در آن بی تقصیر نیست. اتفاقی که حتی شایعه استعفای صوری وی را به همراه داشت اما سرمربی استقلال فعلاً در قبال این پرونده و حواشی پیرامونی آن سکوت اختیار کرده و ترجیح می دهد که مأموریت انتقاد از زمین و زمان و نمایش کوبیدن روی میز را به دستیار خود تفویض کند!

استقلال در برابر نساجی البته درون زمین و مستطیل سبز همان تیم همیشگی بود؛ تیمی مقتصد و حسابگر که با حوصله بازی می کند و به جای سرعت دادن به بازی، آن را مدیریت کرده تا سر بزنگاه ستاره ها کار را برایش دربیاورند. تمامی بازی های استقلال در فصل جاری با همین مانیفست و دکترین بوده و بردهای حداقلی این گزاره را اثبات می کند. در دل این بردهای سریالی و صدرنشینی اما آنچه بیشتر از بازی اقتصادی و درخشش ستاره ها اهمیت داشته، استحکام خط دفاعی آبی ها بوده. تیمی که با زنجیره دفاعی 3 نفره که میراث دوران استراماچونی است، در این فصل خو گرفته و نمایشی مقتدرانه و مستحکم داشته؛ به گونه ای که سخت و به ندرت در این فصل گل خورده و قفل دروازه اش را به روی حریفان بسته نگاه می دارد. این خط دفاعی حالا با بی تدبیری و آسان گیری باشگاه درست در کلیدی ترین مقطع فصل 2 عنصر اصلی و ثابت خود را از دست داده و همین نکته سبب شده تا تمرکز سرمربی استقلال بر هم بخورد و بخشی از انرژی او پای این ماجرا هدر برود. استقلال اما بدون سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند دو بازیکن اصلی خط دفاعی خود در این فصل کماکان همان تیم سابق است و در این دو هفته باز هم قفس توری خود را بسته نگاه داشته تا ثابت کند سازمان دفاعی استقلال به مقدار ای درست و اصولی ارنج شده که جدایی دو عنصر اصلی آن نیز خللی در بازی این تیم به وجود نمی آورد. اما فراموش نکنیم که هنوز بازی های سخت استقلال به جای مانده و البته در نیمه دوم نیم فصل دوم بازی ها حساس تر، فشرده تر و سخت تر است و همین می تواند استقلال را به دست انداز بیندازد و در راستا قهرمانی سکته ایجاد کند. دلخوری فرهاد مجیدی و خاموشی اعتراضی او شاید منبعث از همین باشد. بازی با نساجی یک آلارم و یک نشانه بود؛ آنچه می تواند در هفته های آینده و بازی های سخت پیش رو با صدای بلندتری تکرار شود.

*روزنامه نگار

منبع: ایران ورزشی

منبع: خبرگزاری پانا

به "سوگواری پیش از مصیبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوگواری پیش از مصیبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید