سفر به قبایل بدوی ناشناخته

به گزارش وبلاگ ساعتچی، اگر در گذشته فقط محققین علاقه مند سفر به دنیای قبایل بودند، امروز داستان فرق می نماید. موج جدیدی از گردشگران به دورترین منطقه ها دنیا سفر می نمایند تا از نزدیک فرهنگ های بدوی را لمس نمایند. منطقه های که از هر گونه تکنولوژی روز به دورند و هنوز با ساده ترین ابزارهای باستانی زندگی می نمایند. این سبک سفر ابتدا با مکتشفین و ماجراجویانی آغاز شد که سعی در کشف دنیای ناشناخته داشتند. در ایران براداران امیدوار نخستین کسانی بودند که این شیوه سفر را تجربه کردند و به ثبت رساندند.

سفر به قبایل بدوی ناشناخته

شاید باورش سخت باشد اما در سال 2013 حدود 100 قبیله منزوی در دنیا وجود داشته که هیچ ارتباطی با دنیای ما نداشتند. بیشتر آنها در منطقه ها جنگلی انبوه گینه نو و جنگل های بارانی آمازون اسکان داشتند. قبایل منزوی معمولاً هنگام ثبت تصویر هوایی کشف شده اند.

یکی از نمونه های معروف جزیره سنتینل شمالی است که حین سرشماری کشور هند در سال 2001 کشف شد. سنتینل جزیره ای کوچک و دور افتاده است که مردم آن توانسته اند 60000 سال زندگی خود را در این محدوده ادامه دهند. بعد از سونامی سال 2004 اقیانوس هند، تصور می شد این قبیله از میان رفته باشد اما در پرواز هوایی تعیین شد هنوز تعدادی از آنها زنده مانده اند.

عده ای معتقد به حقوق قبایل بدوی هستند و لزومی برای شکستن حریم آنها نمی بینند اما بازار گردشگری به این منطقه ها ناشناخته نیز کشیده شده است. جذابیت زندگی اولیه بومیان گردشگران را کنجکاو می نماید به این منطقه ها در آفریقا، استرالیا، اندونزی ...سفر نمایند.

یکی از مشهورترین قبایل آفریقا، ماسای است. ماسای نام قبیله ای معروف و نیمه کوچگرد در دامنه های کلیمنجارو در مرز کنیا و تانزانیا است. آنها سنت های بدوی خود را طی 37 هزار سال همچنان حفظ نموده اند، از شاخص ترین آنها نوشیدن خون گاو در تولد و عروسی و پایکوبی جهشی است. امروزه تورهایی برای ملاقات از روستای اولپوپونگی و آشنایی با پیشینه قبیله ماسای برگزار می گردد. از خوراک و آشپزی تا طب باستانی مواردی زیادی برای تجربه گردشگران وجود دارد.

ایا در آینده قبایل ناشناخته حفظ خواهند شد ؟ با وجود محدودیتی که بعضی دولتها برای سفر به این قبایل گذاشته اند اما تغییر ترندهای سفر و قدرت بازار گردشگری باعث خواهد شد این منطقه ها نیز به مکان های توریستی بدل شوند. هرچند چالش هایی برای قبایل بدوی بوجود خواهد آمد اما صنعت گردشگری می تواند به حفظ و بقای سنت های باستانی یاری کند.

منبع: تریپ

به "سفر به قبایل بدوی ناشناخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به قبایل بدوی ناشناخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید