زیستن در دو دنیا

به گزارش وبلاگ ساعتچی ، مجموعه داستان ندارد اثر همایون جمشیدیان به تازگی در انتشارات سیب سرخ منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

زیستن در دو دنیا

این کتاب شامل 24 داستان کوتاه است که شخصیت های آنها را طیفی از بچه ها، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شکل می دهند و با نگاه ها و کنش ها و احساسات و باورهای خود به تفسیر دنیا از منظر خود می پردازند و در عین حال با گذر سالیان به گذشته خود نگریسته و درباره گذشته و حال خود به پرسش می پردازند و این پرسشگری گاه با زبان طنز نیز همراه می گردد.

همایون جمشیدیان درباره این داستان ها و نگاه خود به مضامین نهفته در آن می گوید: زبان داستان های این مجموعه ساده است اتفاقات درست همان هاست که هر روز با آنها روبرو ایم اما سعی بر این است که چیزی پنهان در امور ساده و روزمره نمایش داده گردد.

وی همچنین می افزاید: خواندن داستان تجربه چیزی است که در دنیا موازی با دنیا زیست روزمره اتفاق می افتد. خواننده حرفه ای داستان که صرفاً از سر سرگرمی نمی خواند مختار است که در دو دنیا زیست کند و تجربیات دیگر انسان ها را به تجربه های زیسته خود بیفزاید. به باور من هر داستان تفسیری است از دنیا و عموما مبتنی است بر دغدعه های مسایل وجودی که آدمی با آن دست به گریبان است. به همین خاطر بر این باورم که داستان و دنیا داستان به خوبی می تواند امور یادشده را نمایندگی کند و از این رو گزیری از داستان نیست.

لازم به یادآوری است که هایون جمشیدیان در مقام نویسنده 4 کتاب در خصوص موضوعات مختلف ادبیات از جمله نقد ادبی نوشته است و یک رمان به نام رنگین کمان بی رنگ را نیز در نشر ورجاوند منتشر نموده است.

وی همچنین یک مجموعه داستان کوتاه و یک مجموعه داستان کوتاه کوتاه -که زیر 200 کلمه است- را نیز به اتمام تالیف رسانده است.

انتشارات سیب سرخ مجموعه داستان کوتاه ندارد را در 124 صفحه با قیمت 27500 تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "زیستن در دو دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیستن در دو دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید