رباتی که تست کووید، 19 را در مدت 35 ثانیه انجام می دهد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ربات تشخیص کووید-19 و برنامه های رباتیک مرتبط با مراقبت های بهداشتی، یک چهارم از 36 دستگاه جدیدی را تشکیل می دهند که در کنفرانس سالانه جهانی ربات در پکن به نمایش درآمده اند. این اندازه نشان دهنده فوریت قرار دادن ربات ها در خط مقدم یاری به انسان ها برای انجام اقدامات کنترل کووید-19 است که در سراسر چین اجرا می گردد.

رباتی که تست کووید، 19 را در مدت 35 ثانیه انجام می دهد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ربات جدیدی که به وسیله شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (CASIC) طراحی شده است، می تواند تست کووید-19 را در مدت 35 ثانیه انجام دهد.

به گفته وانگ شونوی رئیس مرکز نوآوری فناوری CASIC، این ربات می تواند به زودی به وسیله اداره کل گمرک پکن برای آزمایش مسافران خطوط هوایی خارج از کشور مورد استفاده قرار گیرد. کار بر روی این ربات از سال 2020 شروع شده است و وانگ می گوید این ربات باید چندین چالش مانند تنظیم قدرت بازوی رباتیک هنگام لمس گلوی شخص و ضدعفونی کامل پس از هر آزمایش را پیش از در معرض نمایش عمومی قرار گرفتن، پشت سر بگذارد.

آزمایش های کووید-19 بخشی از سیاست های چین برای مقابله با کووید- 19 است. شهر های بزرگی مانند پکن، شانگ های و شنژن از مردم تقاضا می نمایند که پیش از ورود به مکان های عمومی، آزمایش کووید-19 را انجام دهند و نتایج آن را ثبت نمایند. انجام این آزمایش ها، سبب خستگی کارگران خط مقدم کووید- 19 شده است. استقرار یک ربات برای انجام این آزمایش ها نه تنها کارگران خط مقدم را از چنین مشاغل استرس زا و تکراری رهایی می بخشد، بلکه می تواند به کاهش خطر ابتلای کارکنان به این بیماری نیز یاری کند.

منبع: scmp

منبع: فرارو

به "رباتی که تست کووید، 19 را در مدت 35 ثانیه انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که تست کووید، 19 را در مدت 35 ثانیه انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید