راهنمای سفر با خودروی شخصی ، این نکات مهم رو در نظر بگیرید!

به گزارش وبلاگ ساعتچی، وقتی به فصل تعطیلات برسیم، جنب و جوش خاصی در بین همه افراد دیده میشه. اولین نکته ای که ممکنه اکثرا به فکر همه برسه، سفر هست . برخی ها سفر با هواپیما رو ترجیح میدن و برخی ها هم با اتوبوس و قطار، اما برای دسته سوم، خودروی شخصی از محبوب ترین وسایل مسافرت محسوب میشه، چون هم به نوعی آزادی عمل برای سرعت اتومبیل خودشون رو دارن و هم محدودیتی برای برداشتن چمدان و وسایل هاشون ندارن. در طول مسیر هم هر جا احساس خستگی داشته باشن، میتونن کنار جاده بایستن و استراحت کنن. اگه ذوق یه سفر عالیِ خانوادگی درونتون جریان داره، در ادامه با خوندن نکات مهم ایمنی ، آماده سفر با خودروی شخصی بشید...

راهنمای سفر با خودروی شخصی ، این نکات مهم رو در نظر بگیرید!

آنالیز شرایط سلامت خودرو

بهتره که قبل از هر چیز، به فکر عضو اصلی سفر، خودروی شخصی باشین. برترین راه برای اطمینان از سلامت خودرو، این هست که از یه مکانیک بخواهید تا معاینه ای کلی از خودروتون رو انجام بده. حالا این معاینات شامل بدنه مثل، تایرها، چرخ دنده، آینه ها، برف پاکن و ... میشن و موتورها و مایعات داخلی اونها هم باید به خوبی چک بشن، بعلاوه مدارک مربوط به ماشین مثل مدارک خودرو، شماره تلفن های ضروری (مثل مکانیک های سیار، اورژانس و پلیس) رو هم حتما همراه خودتون داشته باشین.

تجهیزات و وسایل مورد احتیاج برای سفرها

برخی مواقع پیش اومده که وقتی به سفر میرید و به مقصدتون میرسید، متوجه میشید که یه سری از وسایل مورد احتیاج رو فراموش کردید که ممکنه گاهی هم خطرساز باشه. به قول معروف باید گفت برای بدترین ها آماده باشید! جعبه یاری های اولیه مثل باندو گاز، چسب زخم، مواد ضد عفونی کننده، قرص های مسکن، چراغ قوه و پتو همراه داشته باشین. در آخر هم سوییچ یدک رو فراموش نکنین.

انتخاب بازی و موسیقی در خودرو

مهم نیست چه مدت زمانی در ماشین حضور دارین، بهتره یه فلش مموری یا سی دی، از آهنگ هایی که مناسب سلیقه بقیه اعضا هم باشن رو انتخاب کنین تا هم راننده دچار خوابالودگی بخاطر سکوت نشه و هم بتونین جو شادی رو درون ماشینتون بسازین. البته در این بین هم بهانه گرفتن بچه ها رو فراموش نکنین و مثل موسیقی، بازی های درون ماشین هم میتونه راهکار خوبی برای گذر زمان برای اونها باشن. بچه ها میتونن از بازی های درون تبلت یا گوشی استفاده کنن، بازی هایی که قابلیت جابه جایی داشته باشن و یا در کنار اون حتی کتاب صوتی گوش کنن.

تنقلات درون خودرو...

یه بسته از تنقلات و نوشیدنی خنک همراه داشته باشید. البته نه خیلی زیاد، چون در مسیرتون هم می تونید خوراکی های مورد احتیاج رو تهیه کنید. بطری آب همراهتون باشه و بهتره تنقلاتی رو انتخاب کنید که خوشمزه و سلامت باشن. حتی المکان هم سعی کنین از غذاهای رستوران های بین راهی استفاده نکنید.

توقف های بین مسیری...

یکی از برترین مزیت های سفر با خودروی شخصی، این هست که میتونین به راحتی هرجایی که احساس خستگی کردین توقف کنین و مدتی رو به استراحت اختصاص بدین. از ریختن زباله هاتون در جاده، کنار رودخانه ها، جنگل و ... خودداری کنین (حتما کیسه مخصوص زباله ها را در ماشین، همراه خودتون داشته باشین و هنگام توقف کیسه های زباله را درون سطل های مخصوص بیاندازین) در ضمن از روشن کردن آتش در جنگل هم خودداری کنین، چون منجر به آتش سوزی میشه.

مقابله با ماشین گرفتگی در سفر با اتومبیل

ماشین گرفتگی، یک بیماری شایعی هست که ممکنه برای هرکدوم از اعضا پیش بیاد، البته هیچ درمان مشخصی برای اون وجود نداره، اما با رعایت یک سری نکات، میتونین این حالت ناخوشایند رو کنترل کنین.

1) شیشه را پایین بکشید و هوای تازه بخورید

2) دید خودتون رو مسدود کنین (استفاده از عینک و یا چشم بند)

3) استفاده از زنجبیل (آدامس زنجبیلی، کوکی زنجبیلی، چای زنجبیلی و دیگر محصولات زنجبیلی)

4) درمان و کنترل با ماساژ (برای معده، قسمت زیرین مچ دست را محکم نگه دارید و یا به مدت 10 ثانیه نوک انگشتان را به نوبت فشار دهید)

5) استفاده از دارو (داروی آنتی کولینرژیک مانند اسکوپولامین، ضد اسپاسم مانند پرومتازین و سمپاتومیمتیکهای مانند افدرین ضد تهوع هستن و به شما یاری خواهند کرد، البته با دستور پزشک داروها مصرف گردد)

6) اجتناب از سیگار کشیدن

در آخر...

بهتره حالا که زمان سفر پیش اومده، این فرصت رو از دست ندین و سعی کنین به همه اعضا خوش بگذره تا ناراحتی هم پیش نیاد. استرس رو کنار بگذارین و آروم و با احتیاط رانندگی کنین. از روشنایی روز بیشترین استفاده رو ببرین و تمام حواستون هم به مسیر و راه پیش روتون باشه.

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر با خودروی شخصی ، این نکات مهم رو در نظر بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر با خودروی شخصی ، این نکات مهم رو در نظر بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید