درمان های خانگی زخم معده

به گزارش وبلاگ ساعتچی، بعضی اقدامات مانند مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک به کاهش علائم بیماری زخم معده یاری می نماید.

درمان های خانگی زخم معده

فرد مبتلا به زخم معده ممکن است با پرهیز از بعضی موارد و تغییرات در سبک زندگی خود و بعلاوه مصرف بعضی مواد غذایی کاهش علایم بیماری را تجربه کند.

این موارد عبارتند از:

یک رژیم غذایی سالم شامل انواع میوه ها، خصوصا میوه های حاوی ویتامین های A و C، سبزیجات و غلات کامل را انتخاب کنید. مصرف نکردن مواد غذایی سرشار از ویتامین ممکن است باعث دشواری در بهبودی زخم معده در فرد گردد.

پروبیوتیک نوعی باکتری مفید برای بدن انسان است که در مواد غذایی مانند ماست، خمیر سویا و کلم ترش یا زاواکراوت یافت می گردد.

گاهی اوقات مصرف شیر ابتدا باعث بهبود درد زخم معده می گردد، بعدا باعث افزایش اسید معده می گردد که درد را افزایش می دهد. توصیه می گردد، بیمار در خصوص مصرف شیر حتما با پزشک معالج خود مشورت کند.

اگر بیمار به طور منظم از دارو های مُسکن استفاده می نماید می تواند با مشورت با پزشک خود از دارو های دیگری استفاده کند.

ممکن است استرس علایم و نشانه های زخم معده را وخیم تر کند. بیمار بهتر است سعی کند تا حد امکان از عوامل استرس زا دوری کند. با وجودی که پرهیز از بعضی عوامل استرس واقعا قابل اجتناب نیست، اما می توان با ورزش، صرف کردن وقت با دوستان، خانواده و بعلاوه فعالیت های گروهی و انجام کار هایی مانند نوشتن خاطرات و ... از استرس خود کاست.

کشیدن سیگار یا سایر فرآورده های دخانی، ممکن است در پوشش محافظ معده اختلال ایجاد کند و معده شما را برای ابتلا به زخم مستعدتر کند. سیگار کشیدن باعث افزایش اسید معده نیز می گردد.

خواب مناسب و برای مدت کافی، می تواند به دستگاه ایمنی بدن فرد یاری نموده و استرس را نیز کاهش دهد. همین طور به یاد داشته باشید، قبل از خواب از خوردن غذا پرهیز کنید.

دارو های بدون نسخه که حاوی کربنات کلسیم هستند، شاید برای بهبود زخم معده مفید باشند، اما نباید از این دست درمان ها به عنوان درمان اصلی استفاده گردد. با این حال، بعضی از این دارو های گیاهی با خاصیت پزشکی، در تحقیقات نشان دادند که می توانند به بهبود زخم معده یاری نمایند. از جمله گیاهان دارویی که برای معالجه زخم های معده توصیه می گردد، عبارتند از زردچوبه، پسته مصطکی، کلم، شیرین بیان و عصاره پوست درخت چریش.

با اینکه دارو های بدون نسخه و جایگزین ممکن است برای فرد مفید باشند، شواهدی از اثربخشی قطعی این دارو ها وجود ندارد، بنابراین به هیچ عنوان استفاده از این دارو ها به عنوان درمان اصلی زخم معده توصیه نمی گردد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "درمان های خانگی زخم معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی زخم معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید