برترین کلاژن خوراکی موجود در بازار ایران

به گزارش وبلاگ ساعتچی، عوامل مختلفی در پیری پوست انسان نقش دارند. پیری پوست با قرار گرفتن در معرض مزمن نور خورشید القا می گردد و نوعی پیری بیرونی پوست است، در حالی که پیری ذاتی عمدتاً از کاهش عملکرد بیولوژیکی و عملکرد گونه های اکسیژن فعال ناشی از متابولیسم سلولی ناشی می گردد .

برترین کلاژن خوراکی موجود در بازار ایران

بدن ما با افزایش سن به تدریج کلاژن کمتری فراوری می نماید، اما فراوری کلاژن به علت قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، الکل زیاد و کمبود خواب و ورزش سریعتر کاهش می یابد. در پوست، کلاژن، الیاف الاستیک و هیالورونیک اسید اجزای ساختاری اصلی ماتریکس خارج سلولی پوستی هستند. کلاژن بیش از 70 درصد وزن خشک درم طبیعی پوست انسان را تشکیل می دهد.

کلاژن به علت اثربخشی آن برای سلامت پوست به عنوان مکمل های غذایی کاربردی مصرف می گردد. کلاژن هیدرولیزشده یا پپتیدهای کلاژن نیز مورد توجه قرار گرفته اند، از جمله هیدرولیزهای کلاژن ماهی مشتق شده از کلاژن نوع I از پوست ماهی. کلاژن نوع I بیشترین نوع کلاژن می باشد که در بافت همبند موجود است و نقش مهمی در الاستیسیته و ترمیم پوست و سایر ارگان های حاوی کلاژن مانند حفظ سلامت و ترمیم قرنیه چشم ایفا می نماید.

هرچه وزن مولکولی کلاژن ها کمتر باشد، جذب آن ها بهتر می گردد و اثرات بیشتری در بهبود سلامت پوست و بعلاوه تقویت مو نشان می دهند. بعلاوه استفاده ازپپتیدهای کلاژن شده منجر به محافظت پوست دربرابر اشعه ماورای بنفش وافزایش آبرسانی به پوست افزایش می گردد.شما می توانید کلاژن را به شکل مکمل وارد برنامه غذایی خود کنید. اعتقاد بر این است که مکمل های کلاژن خوراکی به شکل قرص، پودر به طور موثرتری به وسیله بدن جذب می شوند و محبوبیت زیادی در بین مصرف نمایندگان پیدا نموده اند.

آنها ممکن است به عنوان پپتیدهای کلاژن یا کلاژن هیدرولیز شده فروخته شوند، که اشکالی از کلاژن شکسته شده هستند که راحت تر جذب می شوند و اثرات بیشتری از کرم های حاوی وزن مولکولی بالا و زنجیره های طویل کلاژن هستند. مکمل های پپتید کلاژن حاوی آمینو اسیدها، بلوک های سازنده پروتئین هستند و برخی نیز ممکن است حاوی مواد مغذی اضافی مرتبط با پوست و موی سالم مانند ویتامین C باشند.

آب گوشت حاوی کلاژن پخته شده می باشد و می توان از آن در درست کردن سوپ های خانگی استفاده کرد. بعلاوه مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C مثل پرتقال، فلفل دلمه ای، توت فرنگی و کاهو می تواند به فراوری کلاژن در بدن یاری می نمایند. در نهایت کلاژن را می توان به شکل قرص و پودر استفاده کرد.

کلاژن به وسیله اغلب مردم قابل استفاده می باشد و عوارض قابل توجهی ندارد. هرچند برخی مطالعات نشان داده است مصرف قرص های کلاژن در برخی افراد ایجاد مسائل گوارشی و سوزش سرمعده و طعم بد و طولانی مدت در دهان می نماید. البته اگر در فرم هیدرولیز شده یا پپتید کلاژن باشند این عوارض را به اندازه کمتری نشان خواهند داد و حتی درمواردی بی عارضه خواهند بود.

در ادامه به آنالیز برترین کلاژن خوراکی موجود در ایران می پردازیم:

سمانیک کلاژن (VERISOL®)

کلاژن سمانیک حاوی 2500 میلی گرم کلاژن VERISOL® با طعم بلوبری می باشد و در کنارش از 66 میلیگرم ویتامین C استفاده شده است. کلاژن VERISOL® اولین پپتید کلاژن ثبت اختراع شده می باشد که در آلمان فراوری می گردد. این محصول نسبت به سایر محصولات کلاژن موجود در بازار، دوز بالاتر و با کیفیت بیشتری از کلاژن را دارد و با حضور ویتامین C، اثراتش تقویت شده است. بعلاوه، این محصول که در فرایند فراوری، تحت هیدرولیز آنزیمی واقع شده است، وزن ملکولی کمتری نسبت به بقیه کلاژن پپتیدهای بازار دارد (2 هزار دالتون در برابر 3 هزار تا 10 هزار دالتون) و این باعث افزایش جذب و کاهش عوارض گوارشی می گردد. این کلاژن از ریزش موی شما و سفیدشدن آن نیز جلوگیری می نماید.

شما می توانید در روز یک ساشه از سمانیک کلاژن را به مدت 4 الی 8 هفته با یک لیوان از مایعات سرد یا گرم یا در اسموتی های میوه ای حاوی میوه های قرمز مصرف نمایید و سلامت مو و پوست خود را تضمین کنید. بعلاوه مصرف یک ساشه از سمانیک کلاژن به مدت 3 ماه منجر به کاهش سلولیت های پوست و در صورت مصرف تا 6 ماه کاهش قابل توجه آن می گردد.

پودر کلاژن آبی کلاژینو

این پودر حاوی 5 گرم کلاژن خالص تحت لیسانس فرانسه و بدون سایر ویتامین ها و املاح می باشد و هربسته حاوی 30 ساشه کلاژن می باشد و می توانید آن را با نوشیدنی های دیگر یا اسموتی مخلوط کنید. برای حفظ سلامتی پوست و مو وناخن خود می توانید به مدت 8 هفته و برای سلامتی استخوان و مفاصل به مدت 12 هفته روزی 1 ساشه مصرف نمایید.

پودر کلاژینو بیوتی (صورتی)

این پودر حاوی 5 گرم کلاژن تحت لیسانس فرانسه به همراه 60 میلیگرم ویتامین C، 5 میلیگرم زینک و هیالورنیک اسید و 300 میکروگرم از بیوتین می باشد. هربسته حاوی 30 ساشه کلاژن می باشد و مصرف 8 الی 16 هفته ای برای اثر کردن لازم دارد. شما می توانید از این محصول برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک تازه و افزایش آبرسانی، تقویت ناخن و موی خود استفاده نمایید.

قرص گلد کلاژن

این قرص حاوی 833 میلیگرم کلاژن هیدرولیز شده به همراه 33.33 میلیگرم ویتامین C و 1666 میکروگرم از بیوتین می باشد و روزانه 3 عدد به مدت 4 الی 12 هفته می توان برای تقویت پوست و مو و ناخن از آن استفاده کرد. هربسته حاوی 60 عدد قرص می باشد.

قرص کلاژن پلاس یوروویتال

این قرص حاوی 500 میلیگرم از کلاژن هیدرولیز شده تحت لیسانس آلمان به همراه 30 میلیگرم از ویتامین C و 50 میلیگرم از آمینو اسید ال-لیزین می باشد و برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک تازه در پوست روزانه یک عدد می توان استفاده کرد. هربسته حاوی 60 عدد قرص می باشد.

قرص کلاژن اکتیو

این قرص حاوی 300 میلیگرم کلاژن تحت لیسانس آلمان، 50 میلیگرم هیالورونیک اسید، 1000میکروگرم کوآنزیم Q10، 100 میکروگرم بیوتین و چندین ویتامین دیگر می باشد که برای حفظ سلامت پوست و آبرسانی آن روزانه 2 عدد می توان استفاده کرد. هربسته آن حاوی 30 عدد قرص می باشد.

قرص کلاژن آلکوژن

این قرص حاوی 1000 میلیگرم کلاژن هیدرولیز شده به همراه 20 میلیگرم از ویتامین C در هرقرص می باشد و روزانه 2 عدد قابل مصرف می باشد و می توان جهت کاهش چین و چروک پوست و تقویت مو و ناخن و مفاصل به مدت 3 الی 12 هفته مورد استفاده قرار داد. هربسته حاوی 30 عدد قرص می باشد.

نتیجه گیری

بر اساس تحقیقات و آنالیز های اجرا شده، مکمل سمانیک کلاژن به عنوان یکی از برترین کلاژن خوراکی موجود در بازار ایران به شمار می آید. این مکمل حاوی کلاژن و ویتامین ث است که به عنوان یک پروتئین اساسی برای سلامتی پوست، مو و ناخن شناخته می گردد. نتایج مطالعات نشان می دهد که مکمل سمانیک کلاژن تأثیر مثبتی بر بهبود سلامت پوست و کاهش علائم پیری دارد، که این امر آن را به یک انتخاب پرطرفدار برای افرادی که در پی افزایش کلاژن در بدن خود هستند تبدیل نموده است.

منبع: یک پزشک

به "برترین کلاژن خوراکی موجود در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کلاژن خوراکی موجود در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید