خانه ای زشت، خشن و مجذوب کننده در جنگل های مکزیک!

به گزارش وبلاگ ساعتچی، لودویگ گودفروی، معمار مستقر در مکزیکوسیتی یک خانه بتنی با سبک بروتالیستی (زبره کاری) را در یک جنگل کاج مکزیکی طراحی نموده است؛ خانه ای آنقدر زشت و خشن که از شدت زشتی مجذوب کننده به نظر می رسد!

خانه ای زشت، خشن و مجذوب کننده در جنگل های مکزیک!

وبلاگ ساعتچی | این ساختمان که ساخت آن سال 2023 در منطقه آلفرز به اتمام رسید و حدود یک ساعت با مکزیکوسیتی فاصله دارد، خانۀ دو اتاق خوابه ای با اشکال و جزئیات عجیب و غریب است.

به گزارش وبلاگ ساعتچی ؛ گودفروی درباره این خانه می گوید: مفهوم خانه آلفرز نشات گرفته از ایده ساخت کابین در جنگل و احساس رمانتیک یک پناهگاه در قلب جنگل است. من میخواستم این خانه شبیه مکعبی به نظر برسد که بین درختان روی زمین سقوط نموده است.

این مکعب که از بیرون شبیه به یک دژ غیرقابل نفوذ بنظر می رسد، یک تودۀ جامد بتنی با تزیینات نامتجانس است.

یک دیوار زاویه دار در امتداد مسیر ورودی جلوی در مانع ایجاد نموده و یک سایبان سنگین و شیبدار در یک گوشۀ خانه قرار گرفته است؛ در حالی که در نمای خانه، پنجره های عمودی بسیار نازک و دریچه های گلبرگ مانند وجود دارد.

این خانه مانند یک کلبه، در دل یک منظره جنگلی دورافتاده جا گرفته است اما با این حال به خاطر معماری خاصش احساس استحکام و امنیت زیادی را به ساکنانش منتقل می نماید.

طبقه همکف پنجره های بلندی دارد که خطوط دید را حفظ نموده اند و از محیط طبقه پایین خانه مجزا هستند. جهت فضا های داخلی همگی رو به سمت آسمان (بالا) و بالای درختان اطراف است.

گودفروی میگوید: خانه طوری است که انگار مانند یک جعبه ناپایدار بالای شیب طبیعی زمین افتاده است؛ خانه در گوشه جنوبی با ستون حفظ شده و در گوشه مخالف شمالی انگار در دل زمین فرو رفته است.

گودفروی تصمیم گرفت ارتفاع خانه را افزایش دهد تا طبقه همکف دوم را در بالای خانه ایجاد کند؛ یک جور تراس معلق روی پشت بام در وسط درختان.

ارتفاع درونی خانه یک جور حس کلیسایی و تناسب درونی ایجاد می نماید، در حالی که نور نیز از همه جا و از بالا وارد خانه می گردد.

نور از دیوار های بتنی به وسیله اتاق نشیمن دو-ارتفاعی پخش می گردد و فضا ها را بدون وجود پنجره در طبقه همکف روشن میکند. پنج اتاق نیم-سطح به شکل مجموعه ای از سطوح نیم-اشکوب با مبلمان توکار بتنی و کف های چوبی که نمای نازک آن ها روی سطح لبه پله ها قابل مشاهده است، عمل میکنند.

تراس روی پشت بام که به عنوان فضای صبحگاهی در نظر گرفته شده ترکیبی از اشکال هندسی با نورگیر بیرون زده گرد و یک شکل زاویه دار است که پلکان داخلی را میپوشاند. سال 2018، گودفروی خانه قلعه مانند دیگری را به عنوان خلوتگاه کنار اقیانوس خلق کرد و سال 2020 نیز خانه بتنی شکسته ای را با الهام از جاده های مقدس مایا ها در مریدای مکزیک ساخته بود.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید

به "خانه ای زشت، خشن و مجذوب کننده در جنگل های مکزیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای زشت، خشن و مجذوب کننده در جنگل های مکزیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید