خانه اقبالیان همدان از طریق مالک یا مالکان مورد تخریب شبانه قرار گرفت

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، خانه اقبالیان همدان از طریق مالک یا مالکان مورد تخریب شبانه قرار گرفت.

خانه اقبالیان همدان از طریق مالک یا مالکان مورد تخریب شبانه قرار گرفت

محسن معصوم علیزاده، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار کرد: بررسی موضوع و جلوگیری از خطرهای احتمالی تخریب این بنا با اعزام نیروهای یگان حفاظت و نیروهای فنی در جهت رفع خطر برای عابران و ساکنان منطقه به محل انجام شد.

وی مطرح نمود: با همکاری واحد حوادث شهری شهرداری همدان صبح امروز (پنجشنبه 16 اسفند) با اعزام بیل مکانیکی عملیات رفع خطر از بالکن کاملا تخریب شده و دیوار بیرونی ملک که احتمال ریزش فراوان داشت، انجام شد که این عملیات به منظور جلوگیری از خطرات جانی برای عابران در پی سقوط دیوار صورت پذیرفت.

معصوم علیزاده افزود: بنای اقبالیان به علت معماری منحصر بفرد و در پی درخواست فعالان میراث فرهنگی در سال 1400 در فهرست بناهای واجد ارزش میراث فرهنگی ثبت و به مالکان نیز ابلاغ شده است.

وی گفت: برای این تخلف محرز از طریق واحد حقوقی اداره کل پرونده حقوقی تشکیل شده و باید گفت تخریب بناهای واجد ارزش و ثبت آثار ملی جرم بوده و به طور قطع با متخلفان برخورد و نسبت به پیگیری قانونی اقدام خواهد شد.

منبع: همگردی

به "خانه اقبالیان همدان از طریق مالک یا مالکان مورد تخریب شبانه قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه اقبالیان همدان از طریق مالک یا مالکان مورد تخریب شبانه قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید