دیدنی های بافق شهر قدیمی و پهناور استان یزد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، بافق، شهری پهناور در یزد با نخلستان های وسیع است شهری قدیمی در این استان با جاذبه های تاریخی بسیار زیبا که از سوی علاقه مندان زیادی مورد توجه قرار می گیرد. دیدنی های بافق موجب شده تا این شهر هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران است و با وجود جاذبه های باستانی متعددی که دارد می تواند مورد توجه علاقه مندان زیادی باشد.

دیدنی های بافق شهر قدیمی و پهناور استان یزد

این شهر شناخته شده در استان یزد جذابیت های متنوعی را در خود جای داده است. از مهم ترین زیبایی های این شهر می توان به نخلستان های وسیع و پهناور آن اشاره کرد این شهر به جهت برخورداری از معماری های ارزشمند خود نیز شناخته شده است این منطقه کویری دارای منظره ها سحرانگیز است. ارزش صنایع دستی در میان مردمان این منطقه بسیار بالا است بعلاوه این منطقه از یزد دارای جاذبه های تاریخی متعددی است که می تواند مورد توجه باشد یکی از معروف ترین بناهای تاریخی در این منطقه قلعه باقرآباد است قلعه ای که متعلق به سال 1320 می باشد.

مشهورترین تماشای های بافق:

بافق به واسطه بناهای تاریخی خود که از معماری ارزشمندی برخوردار می باشند شناخته شده است این شهرستان دارای منظره ها کویری دل انگیزی می باشد جالب است بدانید یکی از مهم ترین شاخصه های این شهر قلعه تاریخی باقرآباد است این بنا در سه مرحله احداث شده است و دارای بخش های مختلفی با معماری های مجزا می باشد.

مسجد جامع بافق:

این مسجد از معماری ویژه ای برخوردار است و یکی از قدیمی ترین مساجد شهر به شمار می آید سبک معماری این بنا به سبک صفویان است و در همان دوران نیز ساخته شده است یکی از ویژگی های برجسته در معماری های این بنا دو بخش مختلف تابستانی و زمستانی است که در آن طراحی شده است. پیشانی این مسجد و بخش شبستان با استفاده از کاشی کاری مجلل تر شده است این کاشی کاری ها به سبک قاجاریان است در سردر این مسجد نیز نام ملا محمد باقر ثبت شده است.

کویر صادق آباد:

این کویر نیز از چشم اندازهای ویژه ای برخوردار است و یکی از جالب ترین جاذبه هایی است که می توانید از آن تماشا کنید این کویر در فاصله 30 کیلومتری از بافق قرار گرفته است. با ورود به این کویر تپه های شنی متعدد را می بینید که در فاصله نزدیک یکدیگر قرار گرفته اند شن های روان در این منطقه بسیار زیاد هستند یکی از ویژگی های این منطقه کمپ هایی است که برای تفریحات شما در نظر گرفته می گردد کمپ های تفریحی در این منطقه امتیازات زیادی دارند این منطقه مناسب شترسواری، موتور سواری، ریگ نوردی، حمام آفتاب، پرواز با چتر پاراسل، زمین بدمینتون و … می باشد.

دره سنگاب بیشه در:

این دره یکی دیگر از تماشای های شهر بافق به شمار می آید دره ای که در جهت جاده بافق به بهاباد واقع شده است و از نظر جغرافیایی نیز اهمیت زیادی دارد شما با طی کردن جهت رودخانه های فصلی در شرق این منطقه می توانید به این دره برسید. در خاتمه با رسیدن به این دره می توانید از چشم اندازهای ویژه ای بازدید نمایید از مهم ترین چشم اندازهای این دره برای علاقه مندان می توان به طاق سنگی بزرگ و قله ای که در خاتمهی دره واقع شده است اشاره کرد هر یک از این جاذبه ها می تواند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

کویر مغستان:

این کویر مشهور نیز دارای چشم اندازهای ویژه خود است این کویر یا ریگ زرین در فاصله 40 کیلومتری از کویر بافق واقع شده است این کویر دارای بخش های مختلفی است ویژگی های شاخص در این کویر موجب اهمیت آن برای گردشگران شده است به ویژه تنوع زیستی در این منطقه که اهمیت ویژه ای دارد. این کویر زیستگاه مهمی برای گونه هایی از حیوانات به ویژه شغال، مار، کفتار، تیهو، روباه شنی، بزمجه، شاهین، عقاب، عقرب و لاسرتا می باشد که ارزش زیستی بالایی برای منطقه دارند.

روستای زیبای شادکام:

این روستا با وجود منظره ها زیبای خود یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بافق به شمار می آید این روستای زیبا یک منطقه گردشگری تفریحی است طبیعت سحرآمیز و شگفت انگیزی این منطقه موجب شده است تا هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه ها بیایند. این روستا یکی از نمادهای زیبایی یزد است.

جالب است بدانید که درخت سرو هزار ساله در این روستا به عنوان یکی از مهم ترین نمادهای آن شناخته می گردد. این روستای به علت زیبایی هایی که در خود جای داده است در میان آثار طبیعی ایران به ثبت رسیده است و دارای جاذبه های باشکوهی می باشد. یکی از ویژگی های شاخص این روستا قرار گرفتن در میان دره ای باریک است چشمه سارهایی که از درون این دره سرازیر می شوند از زیبایی های زیادی برخوردار هستند.

ارگ عبدالرضا خان بافقی یکی دیگر از بناهای تاریخی ارزشمند در این منطقه ها می باشد این ارگ قلعه ای بزرگ است که دارای سه برج می باشد قدمت این بنا به دوران قاجاریان می باشد و دارای بخش های متعددی است. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به باغ تیتو، حمام کاکامیر، قلعه شهرآباد، خانه وحشی بافقی، نخلستان ها، امامزاده ها، روستای قطرم، منطقه کالمند و … اشاره کرد. این شهر از تماشای های استان یزد محسوب می گردد که می توانید از آن تماشا کنید.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های بافق شهر قدیمی و پهناور استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های بافق شهر قدیمی و پهناور استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید