حضور هوشمندانه تاتا در باشگاه برقی ها؛ معرفی خودروی مفهومی تاتا کرو

به گزارش وبلاگ ساعتچی، عصر دیروز کمپانی تاتا هندوستان از تازهترین کانسپت برقی خود با نام Curvv رونمایی کرد. بازار خودروهای برقی در کشور پهناور هندوستان شاید چندان داغ نباشد، اما خودروسازان بزرگ این کشور از مدت ها قبل در پی حضور در این بخش تازه از بازار بوده و در این بین تاتا موتورز همیشه از پیشتازان صنعت خودروی هندوستان در معرفی و ارائه مدل های برقی محسوب می گردد.

حضور هوشمندانه تاتا در باشگاه برقی ها؛ معرفی خودروی مفهومی تاتا کرو

کانسپت تاتا کرو (Curvv) یکی از نوترین مدل های مفهومی این کمپانی محسوب می گردد که بیانگر زبان طراحی نو تاتا موسوم به Digital است. زبان یا فلسفه ای که در آن بر استفاده از خطوط پویا و سطوح ساده و صریح یا اصطلاحا تمیز تاکید دارد.

طراحی نمای جلو Curvv در عین سادگی از جزییات جالبی نظیر بازی فرمی چراغ های نواری فوقانی و گرافیک چراغ های طرفین سپر برخوردار است. بعلاوه، در طراحی نمای عقب خودرو نیز استایل کلی سپر و نوار نورانی U شکل دور فریم شیشه عقب نیز جالب توجه و فرق دارد.

قبلی 1 از 4 بعدی

تاتا کِرو، یک کراس کوپه یا اس یو وی کوپه محسوب می گردد چرا که خط سقف کمانی شکل خودرو حس و حال و تناسباتی از یک کوپه شاسی بلند را ارائه می دهد. به گفته مدیر طراحی تاتا، در خلق این کانسپت، سعی شده تا فرم پردازی بدنه به هیچ عنوان باعث کوچک شدن فضای کابین نگردد. هرچند پیش بینی می گردد مواردی مانند ابعاد تایرها، فاصله محورها، مکانیزم باز و بسته شدن دستگیره درب ها، جایگزینی آیینه های جانبی و بعضی جزییات ریز دیگر با توجه به محدودیت های فراوریی در نسخه نهایی اصلاح یا بهتر بگوییم تعدیل و منطقی سازی گردد.

نوترین آگهی های خودرو

و اما در داخل کابین نیز طراحی داشبوردی ساده با دو نمایشگر بزرگ در کنار غربیلک فرمان دو پره و سقف پانوراما بعلاوه جایگاه های راحت و دربرگیرنده ای که با پترن های مدرن و گرافیکی با حس و حال آینده نگرانه پوشش داده شده، فضای صمیمی و اشنا اما خاص را پدید آورده است.

قبلی 1 از 4 بعدی

کانسپت فوق بر اساس ساختار مدل های برقی نسل دوم تاتا مهندسی شده و پیش بینی می گردد برد حرکتی آن در حدود 500 کیلومتر باشد. هرچند به طور قطع نسخه فراوریی این مدل مفهومی از طراحی ساده و تعدیل شده تری برخوردار خواهد بود، اما به گفته مدیر طراحی تاتا، جزئیات کلیدی و مجذوب کننده و تناسبات کلی این کانسپت را در مدل فراوری انبوه شاهد خواهیم بود.

همانطور که ذکر شد، تاتا موتورز در این بهش از بازار خودرو یعنی مدل های EV یا همان برقی چندان سابقه ای ندارد، اما به یاری مشاورین اروپایی و آسیایی و شرکت های دانش بنیان هندی و با سرمایه گذاری های کلان، به سرعت در حال پیشرفت در این بخش از صنعت خودروسازی هندوستان است.

نوترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار

به "حضور هوشمندانه تاتا در باشگاه برقی ها؛ معرفی خودروی مفهومی تاتا کرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور هوشمندانه تاتا در باشگاه برقی ها؛ معرفی خودروی مفهومی تاتا کرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید